وی تاکید کرد، هر اقدامی که در ارتباط با چین انجام می دهد، برای خنثی کردن مذاکرات تجاری ناعادلانه و انعقاد توافق های جدیدی است که نفع بیشتری را برای آمریکا در پی داشته باشد.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: واشنگتن پست و سی ان ان به طور معمول مطالب کذبی در مورد مذاکرات تجاری ما با چین نوشته اند. هیچ اتفاقی در مورد زد تی ای نیفتاده، به جز اینکه این مساله به یک توافق تجاری بزرگتر مربوط است. 

ترامپ با تاکید بر موضع خود مبنی بر اینکه توافق تجاری چین با آمریکا، مزایای ناعادلانه ای برای چین داشته و هزینه های بالایی را بر آمریکا تحمیل کرده است، گفت چین در مذاکرات آتی، امتیازات بالایی برای اعطا کردن خواهد داشت.

سناتورهای آمریکایی از وعده ترامپ برای رفع تحریم از شرکت چینی زد تی ای انتقاد کرده و گفته اند که این تصمیم به نفع خانواده وی خواهد بود. 

نمایندگان آمریکا همچنین طرح ترامپ برای کاهش محدودیت شرکت زد تی ای را رد کردند و این شرکت را تهدید امنیتی نامیدند.

زد تی ای بزرگترین شرکت سهامی مخابراتی چین، در زمینه فروش تلفن های هوشمند در آمریکا است. دلیل تحریم این شرکت در درجه نخست فروش فناوری آمریکایی به کشورهای مشمول تحریم از جمله ایران است. وزارت بازرگانی آمریکا ماه گذشته شرکت های آمریکایی را از ارائه خدمات به این شرکت چینی منع کرد. تصمیم ترامپ برای لغو تتحم های این شرکت، با موافقت چین برای اعمال نکردن تعرفه بر واردات محصولات کشاورزی از آمریکا توام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.