جلسه هیات دولت لبنان امروز (چهارشنبه) با یک دقیقه سکوت و قیام وزرا جهت بزرگداشت و احترام به شهدای غزه در کاخ بعبدا و با حضور میشل عون برگزار شد.

رئیس جمهوری لبنان در ابتدا به شدت جنایت صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را محکوم کرد و واکنش شجاعانه ملت فلسطین به اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی را ستود.

وی گفت: این مساله همواره مورد اهتمام من بوده است، به ویژه در سخنرانی هایی که در جمع سران کشورهای عربی داشته ام یا دیدارهایم با هیات های خارجی که به لبنان می آیند. 

عون افزود: لبنان، معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم می کند و همیشه بر این تاکید داشته که هویت و ارزش این شهر مقدس به نمادهای سه دین بزرگ الهی است.

رئیس جمهوری لبنان با بیان اینکه لبنان روز جمعه در نشست اضطراری کنفرانس اسلامی در استانبول ترکیه شرکت می کند، ابراز امیدواری کرد که راهکارهای عملی در این نشست اتخاذ شود، چراکه موضع گیری و سخن زیاد بوده اما هیچ نتیجه ای تا کنون نداشته است.

وی پراکندگی و ضعف عربی را دارای تاثیر منفی بر مساله فلسطین دانست و به گفته وی این مساله بر اقدامات ضد فلسطینی اسرائیلی ها می افزاید.

روز دوشنبه گذشته، پس از ۲۲ سال مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی اجرایی شد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا فرمان اجرایی شدن این مصوبه را در روز ۱۵ آذر امضا کرده بود.

۲۴ اردیبهشت، همزمان با «روزنکبت» یا تاسیس رژیم صهیونیستی و آغاز اشغال فلسطین، مراسم رسمی انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به ساختمان کنسولگری آمریکا در محله «ارنونا» در قدس اشغالی برگزار شد.

همزمان، ۷۶ کیلومتر آنسوتر در مرزهای شرقی غزه با فلسطین اشغالی، مردمی که هفت هفته است، تظاهراتی با نام «بازگشت بزرگ» را ترتیب داده اند، باری دیگر به این اقدام غیرقانونی آمریکا اعتراض کردند.

اما بر اثر حملات نظامیان تا دندان مسلح صهیونیست به تظاهرات کنندگان، ۶۱ تن به شهادت رسیدند و بیش از ۲۵۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. در حالی که رژیم های عربی همچنان هیچ موضع قاطع و رسمی به این دو اقدام غیر انسانی نشان نداده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.