در ادامه اظهارات و رایزنی‌های ضد ایرانی مقام‌های آمریکایی، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ با همتای قطری خود تلفنی رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، «مایک پامپئو» در تماس تلفنی با «شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی»، از وزی خارجه قطر به دلیل مشارکت استراتژیک دوحه با واشنگتن و میزبانی آن از نظامیان و نیروهای آمریکایی در پایگاه هوایی «العدید» قطر تشکر کرد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره مقابله با تروریسم، تامین مالی تروریسم رایزنی کردند.

از جمله محورهای دیگر رایزنی پامپئو با وزیر خارجه قطر، تداوم اختلافات بین این کشور با عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر بود.

در بیانیه واشنگتن آمده است: «وزیر خارجه (پامپئو) بر تمایل رئیس‌جمهور (ترامپ) برای کاهش و در نهایت حل شدن اختلافات در (شورای همکاری) خلیج (فارس) تاکید کرد چرا که ایران از این موضوع سود می‌برد».

اظهارنظر وزیر خارجه آمریکا درباره اختلافات بین قطر با دیگر سه کشور عربی در حالی صورت گرفته که پیش از این دوحه بارها از دونالد ترامپ خواسته برای حل این اختلافات وارد عمل شود.

15 خرداد ماه سال گذشته بود که عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و از آن زمان همچنان تنش‌ها بین آنها ادامه دارد.

آنها قطر را به داشتن روابط با ایران و حمایت از تروریسم، مداخله در امور کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی‌‌ها و تروریست‎ها متهم کرده‌اند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.