جین فوندا بازیگر سرشناس سینما که برای معرفی مستند جدیدی درباره زندگی خود به جشنواره کن سفر کرده است در گفتگو با بی‌بی‌سی درباره موضوع رسوایی‌های جنسی در هالیوود و راه‌ افتادن جنبش مبارزه با آزار جنسی در محل کار صحبت کرده است.

او اعتقاد دارد که سفیدپوست و مشهور بودن فردی که آغازگر افشاگری‌ها در این باره بود، باعث جلب توجه شد. او در این باره می‌گوید: «به نظر من بسیاری از مردم به ویژه مردها هنوز باور نکرده‌اند که آزار جنسی زنان تا چه اندازه گسترده است. و البته دامنه این آزار گسترده‌تر از محل کار است و در مکان‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد. تا پیش از این حرف‌های زنان در این باره باور نمی‌شد و مردهای متهم با بهانه‌ اینکه این زنان دنبال اخاذی و جلب توجه و تخریب شهرت آنان هستند، از مجازات فرار می‌کردند.

متاسفانه باید بگویم که این بار نیز موضوع به این دلیل داغ شد که آغازگر افشاگری‌ها زنی مشهور و سفیدپوست بود. مدت‌ها بود که زنان آمریکایی آفریقایی‌تبار از این موضوع سخن می‌گفتند اما صدایشان به جایی نمی‌رسید.»

مستند «جین فوندا در پنج پرده» محصول شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او است و در آن داستان زندگی این بازیگر برنده دو جایزه اسکار به تصویر کشیده می‌شود. این مستند در بخش کلاسیک هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

منبع: بی‌بی‌سی/ ۱۶ می

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.