غرویان در گفت و گو با «انتخاب»، درباره حملات منتقدان دولت به مسئولان دیپلماسی کشور، در شرایطی که آنها در حال مذاکره با طرف های اروپایی بودند، گفت: بعضی از این کسانی که به دکتر ظریف حمله می‌کنند با الفبای دیپلماسی آشنایی ندارند. دنیا و سیاست را نمی شناسند و حرف هایی می زنند که متعلق به ۴۰۰، ۵۰۰ سال قبل است و انگار در دنیای امروز زندگی نمی‌کنند.

 

او ادامه داد: نوع پارادایم و چارچوب فکری برخی از این منتقدین بسیار ارتجاعی و واپسگرایانه است. برخی تفکری بر اساس ذهنیات و توهمات دارند که انگار در خلا زندگی می کنند و در جهان امروز نیستند و دیپلماسی ظریف آقای ظریف نمی بینند؛ درحالی که به اعتقاد بنده، همین لبخند و اخلاق دکتر ظریف، یکی از عناصر موفقیت ایشان در عرصه دیپلماسی است.

این استاد حوزه افزود: نکته دیگر این است که آقای دکتر ظریف یکی از منجیان سیاسی کشور به شمار می روند. از این رو، کسانی که به ایشان حمله ور می شوند قصد دارند چهره ظریف را برای آینده سیاسی کشور تخریب کنند. در حالی که همان طور که مقام معظم رهبری هم تایید کرده اند، دکتر ظریف یک دیپلمات زیرک، معتقد و غیور هستند که به خوبی از عزت ملت ایران دفاع می کنند.

غرویان با بیان اینکه ظریف می تواند یکی از کاندیداهای شایسته برای انتخابات ۱۴۰۰ باشد، اضافه کرد: حمله کنندگان به آقای ظریف، از آینده ایشان در صحنه سیاسی کشور ترس دارند.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه کسانی که به دکتر ظریف حمله می کنند، در حقیقت نوعی تقابل با مقام معظم رهبری دارند، گفت: مقام معظم رهبری هیچ گاه برجام را قطع نکرده اند؛ بلکه ایشان حمایت کردند و صرفا هشدار داده اند که مواظب باشید وگرنه ایشان می توانستند یک کلمه بگویند مذاکرات قطع شود اما نگفتند یعنی برجام با تایید ایشان بوده؛ از این رو، کسانی که می گویند رییس جمهور باید عذرخواهی کند، به مقام معظم رهبری تعریض دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.