جمشید انصاری در حاشیه جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه، در پاسخ به پرسشی درباره گزارش تحقیق و تفحص مجلس در مورد مدیران دوتابعیتی، اظهار داشت: من در جریان این گزارش نیستم و هنوز این گزارش رسما در اختیار ما قرار نگرفته است. باید گزارش را مکتوب و رسمی دریافت کنیم تا امکان اظهار نظر در مورد آن فراهم شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به این پرسش که چه نهادی مرجع تایید مدیران دوتابعیتی است، اظهار کرد: از نظر ما وزارت اطلاعات مرجع تایید این افراد است.

انصاری در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا از وزارت اطلاعات یا سازمان اداری و استخدامی هم برای تهیه گزارش تقاضای همکاری شده و مکاتبه‌ای در این زمینه صورت گرفته است، گفت: با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه کرده و فردی را برای مراجعه معرفی کردند که هیچگاه این مراجعه انجام نشد.

وی در مورد فرزندان و خانواده برخی وزرا که در گزارش مجلس به عنوان دوتابعیتی مطرح شده‌اند، تصریح کرد: طبق قانون کسی که به استخدام دولت جمهوری اسلامی در می‌آید باید تبعه ایران باشد و قانون در مورد اعضای خانواده کارکنان اشاره ای ندارد. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی همچنین درباره راه‌اندازی سامانه پرداخت حقوق مدیران دولتی نیز بیان کرد: این سامانه تهیه و ابلاغ شده است و مقرر گردیده حقوق فروردین و اردیبهشت مدیران در این سامانه وارد شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.