به گزارش خبرگزاری &#۳۹; آپا &#۳۹; ، حکمت حاجی اف ، روز جمعه با اشاره به دیدار مسئول اداره امور کشورهای همسود وزارت امور خا رجه روسیه با نماینده منطقه جدایی طلب قره باغ کوهستانی ، اظهار داشت : این اقدام به هیچ وجه به برقراری اعتماد برای تامین صلح پایدار و امنیت کمک نمی کند بلکه به تنش در منطقه دامن می زند . 

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، دیدار «رائول خاجیمبا » «رهبر منطقه جدایی طلب آبخازی با « آلکسئی پاولووسکی» رئیس اداره امور کشورهای همسود وزارت امور خارجه روسیه و نمایندگان مناطق جدایی طلب قره باغ کوهستانی ، اوستیایی جنوبی و «پریدنستر وویه» در آبخازی را لطمه جدی به صلح و امنیت در منطقه تلقی کرد . 

 

خبرگزاری اسپوتنیک آبخازی در گزارشی از دیدار روز گذشته رائول خاجیمبا رهبر منطقه جدایی طلب آبخازی با رییس اداره امور کشورهای همسود وزارت امور خارجه روسیه و نمایندگان مناطق جدایی طلب قره باغ کوهستانی ، اوستیای جنوبی و پریدنستروویه به مناسبت ۲۵ سالگرد تاسیس وزارت امور خارجه آبخازی ، خبر داد . 

آبخازی و اوستیای جنوبی بعنوان دو منطقه خودمختار در قلمروی گرجستان پس از فروپاشی شوروی در سال ۱۹۹۱ میلادی جدای خود از دولت مرکزی تفلیس را اعلام کردند . 

تلاش های دولت گرجستان برای برقراری کنترل در این دو منطقه جدایی طلب نتیجه ای نداشته است و روسیه پس از درگیری های نظامی سال ۲۰۰۸ میلادی با گرجستان استقلال آبخازی و اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخت.

مناطق قره باغ کوهستانی و پریدنستروویه نیز پس از فروپاشی شوروی جدایی خود را به ترتیب از جمهوری آذربایجان و مولداوی را اعلام کردند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.