دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پیش از دیدار با دبیر کل ناتو در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا آمریکا خواهان نقش پررنگ‌تر ناتو در سوریه است، ادعا کرد: من فکر می‌کنم که من با خروج از توافق هسته‌ای با ایران که یک توافق وحشتناک برای آمریکا و جهان بود به سوریه کمک کردم. از نظر من سوریه به زودی با ثبات خواهد شد. شما شاهد اتفاق آن خواهید بود.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی کاخ سفید، ترامپ در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر به انتقاد از توافق هسته‌ای پرداخت و گفت: این‌که آمریکا از توافق با ایران خارج شده اتفاق بزرگی است؛ چرا که این توافق احمقانه‌ای برای آمریکا و همچنین برای جهان است.

وی همچنین درباره بازگرداندن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران گفت: این تحریم‌ها بسیار گسترده خواهند بود و ما این تحریم‌ها را علیه ایران وضع خواهیم کرد.

دونالد ترامپ که پس از بارها انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵  سرانجام خروج خود را از این توافق اعلام کرد در حالی مدعی نقش بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه است که سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ طلبانه آمریکا با همراهی متحدانش در منطقه عامل اصلی تمامی اختلافات و مشکلات خاورمیانه است، اما مقامات این کشور همواره تلاش می‌کنند با فرافکنی و متهم کردن ایران بر واقعیت نقش مخرب و بی‌ثبات کننده خود در این منطقه سرپوش بگذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.