مجید خدابخش در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر لزوم توسعه برنامه‌های ایجابی در راستای اثرگذاری فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اگر در مباحث اجتماعی به موضوعات ایجابی توجه داشته باشیم، روند اجرای معروف در جامعه تسهیل می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این نشست بر گسترش برنامه‌های فرهنگی مبتنی بر آموزه‌های دینی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از منکرات تأکید کرد و گفت: تذکر لسانی صرف‌نظر از نتیجه آن، وظیفه‌ای همگانی است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با تاکید بر اینکه در انجام این فریضه الهی نباید با مردم مقابله کرد بلکه باید با آنها همراه شد، افزود: مبلغان دینی در ایام مختلف سال از جمله ماه مبارک رمضان در فضاهای عمومی به انجام این فریضه اهتمام داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از تذکر زبانی تفکیک کرد، گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از معروف و منکر شناخت لازم را داشته باشند و در کنار آن احتمال دهند کلام شان در طرف مقابل تاثیر خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند تذکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و اقشار مختلف مردم باید در زمان مشاهده منکر تذکر دهند اما به دنبال نتیجه نباشند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر را از درون خانواده های خود شروع کرد، گفت: در انجام این فریضه بسیار مهم الهی و اجتماعی نباید در مقابل مردم قرار گرفت بلکه باید با آنها همراه شد و با گسترش برنامه های فرهنگی، منکرات را کاهش داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.