دونالد ترامپ روز جمعه در آئین مربوط به اصلاح زندان های آمریکا افزود: زندانیان آمریکا پس از آزادی از زندان برای بازگشت به جامعه مشکلات فراوانی همچون کاریابی و مواد مخدر دارند که باعث ارتکاب جرم می شود.

وی ادامه داد: باید به زندانیان یک فرصت دیگر هم داد تا بتوانند به موفقیت دست یابند، آنها وقتی از زندان ها آزاد می شوند کسی حاضر نیست به آنها شغلی بدهد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: سالانه بیش از ۶۲۰ هزار زندانی در آمریکا آزاد می شوند اما بیش از ۳۰ درصد از زندانی های فدرال و ۷۵ درصد از زندانی های محلی در پنج سال نخست، دستگیر و به زندان باز می گردند.

ترامپ با بیان این که استفاده نکردن از این نیروهای جوان، هدر دادن ثروت و سرمایه های نیروی انسانی آمریکا است، اظهار کرد: تلاش ما از این تغییرات، بازگرداندن زندانیان به آغوش جامعه و کمک به کاریابی برای زندانیان است.

وی افزود: بسیاری از زندانیان از مشکلات روانی رنج می برند و زندان ها نیازمند به کارگیری روانکاوان و روانپزشکان بیشتری برای رسیدگی به آنها هستند.

آمریکا دارای بالاترین نرخ زندانی در جهان است، جمعیت آمریکا ۵ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد در حالی که بیش از ۲۵ درصد زندانی های جهان در آمریکا گزارش شده است.

در آمریکا حدود ۵۰ هزار نفر در حبس ابد به سر می برند که بیش از ۱۰ هزار نفر از آنها به خاطر ارتکاب جرایم غیر خشن حکم حبس ابد گرفته اند.

آمریکا بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زندانی در سطوح مختلف فدرال و زندان های محلی دارد که این رقم در حدور ۱.۱ درصد جمعیت کل آمریکا است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.