ایندیپندنت گزارش داد، از اواسط دسامبر سال گذشته نوسانات بیت کوین تشدید شده است و پس از ثبت رکورد ۱۹۸۵۰ دلاری، این ارز مجازی سقوطی آزاد را تجربه کرده است و پس از آن که دولت ها و بانک های مرکزی خواهان تشدید قوانین نظارتی بر بیت کوین شدند بهای این ارز شدیدا کاهش یافته است.

در ماه مارس بیت کوین به زیر ۱۰ هزار دلار کاهش یافت و پیش از آغاز مجدد روند افزایشی، تا سطح ۶۵۰۰ دلار هم پایین آمد. از دیگر دلایل کاهش ارزش بیت کوین می توان به تصمیم شرکت هایی چون گوگل و فیس بوک به ممنوعیت تبلیغ آن اشاره کرد.

ارزش بیت کوین در معاملات دیروز نیز ۲ درصد کاهش یافت تا در یک هفته گذشته ارزش آن ۶ درصد کاهش یافته باشد. روند صعودی سال گذشته باعث جلب نظر بسیاری از فعالان بازار به ارزهای مجازی شد با این حال این ترس وجود دارد که قیمت بیت کوین حبابی است که به زودی خواهد ترکید. بسیاری از کارشناسان بازار سهام به سرمایه گذاران توصیه کردند سرمایه خود را در بیت کوین سرمایه گذاری نکنند چرا که بیت کوین مرتبط به هیچ دولت و بانک مرکزی نیست.

وارن بافت- سومین فرد ثروتمند جهان و مشهور ترین معامله گر بورس در جهان- نیز اخیرا با بیان این که فعالیت در بازارهای ارز مجازی غیر شفاف و عمدتا بی قانون است گفته بود هر کس به این ارزها دل خوش کند باید خود را آماده از دست رفتن سرمایه‌اش کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.