حسین ذکری اظهار داشت: امسال نزدیک به ۴۰ تن انواع دارو و مکمل غیرمجاز کشف و امحاء شد که این آمار صرفا مربوط به حوزه دارو و مکمل هاست و اقلام غیر مجاز غذایی، آرایشی و بهداشتی لحاظ نشده است.

وی بیان داشت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با مشارکت نیروی انتظامی به طور تقریبی سالانه، حدود ۲۰۰ تن اقلام غیر مجاز کشف و ضبط می‌کند.

مسئول واحد بازرسی و نظارت امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این اقلام شامل داروهای نیروافزا ورزشی و جنسی غیرمجاز، داروهای ترک اعتیاد غیرمجاز، داروهای مخدر خانواده متادون و بوپرنورفین، الکل قابل شرب غیرمجاز، مشروبات الکلی دست ساز غیرمجاز، داروهای چاقی،‌ لاغری غیرمجاز و داروهای ماهواره ای بود که از واحدهای صنفی عطاری، باربری های عمومی، داروخانه ها و سوپرمارکت ها، جمع آوری شد.

وی بیان داشت: پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای مربوطه، همه اقلام غیرمجاز به صورت اصولی امحاء می‌شود که سالانه حدود ۴۰ تن از این نوع اقلام غیرمجاز در حوزه دارو و مکمل ها جمع آوری و امحاء می شود.

ذکری گفت: اقلام سلامت محور صرفا از مبادی مجاز مورد تایید وزارت بهداشت که دارای مجوزهای قانونی هستند، تهیه می شود.

وی با اشاره به اینکه مردم هنگام خرید دارو به لیبل توجه کنند، اضافه کرد: در هنگام خرید داروهای خارجی به داشتن لیبل اصالت توجه شود و مردم به هیچ وجه از عطاری ها داروتهیه نکنند، زیرا این اماکن حق فروش دارو و طبابت ندارند.

مسئول واحد بازرسی و نظارت امور داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: مردم همچنین از تهیه داروهای ماهواره ای به دلیل نداشتن هیچ گونه مجوز بهداشتی، خودداری کنند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.