تارنمای &#۳۹;لبنان ۲۴&#۳۹; امروز (شنبه) به نقل از منابع خود ضمن اعلام این مطلب اعلام کرد: هدف از این توافق مشترک، گشایش اتوبان دمشق – حلب و تامین امنیت آن است، به ویژه بخشی که از استان ادلب عبور می کند، زیرا امنیت سایر بخش های این اتوبان پس از تسلط ارتش سوریه بر شمال حمص تامین شده است. 

لازمه تامین امنیت اتوبان مزبور آن است که گروه های تروریستی تقریبا ۱۰ کیلومتر از غرب راه آهن ادلب به سمت غرب اتوبان ادلب – حلب عقب نشینی کنند. 

منابع یاد شده افزودند: پست های بازرسی ترکیه که هم اکنون در غرب راه آهن ادلب قرار دارند، به غرب اتوبان دمشق - حلب منتقل خواهند شد و در این صورت منطقه ای به عرض ۱۰ کیلومتر در غرب اتوبان به منطقه عاری از تسلیحات تبدیل خواهد شد و بدین ترتیب نیروهای نظامی سوریه به طور کامل بر شبکه های راه های اصلی سوریه که استان های مختلف این کشور را به هم پیوند داده اند، مسلط خواهند شد.

فروردین سال ۱۳۹۴ به یک باره ۱۴ هزار تروریست تازه نفس که در ترکیه تجمع کرده، آموزش دیده و تجهیز شده بودند، در یورشی همه جانبه استان ادلب در شمال سوریه را به تصرف خود درآوردند و فقط دو روستای شیعه نشین فوعه و کفریا آنهم با مقاومت مردمی به دست تروریست ها نیفتاد؛ تقریبا ۹۸ درصد استان ادلب در تصرف گروه های تروریستی و همچنین ارتش ترکیه قرار دارد. 

ارتش سوریه در انتهای سال گذشته (۱۳۹۶) توانست بر قلمون شرقی و همچنین در ماه گذشته نیز بر دوما و تمامی غوطه شرقی و برخی از مناطق و شهرک های واقع در شمال حمص از جمله الرستن و تلبیسه تسلط یابد و ظرف چند روز اخیر نیز در صدد مسلط شدن بر آخرین کانون داعش در اردوگاه یرموک در جنوب دمشق است.

تمامی این دستاوردها سبب شده تا ارتش سوریه از یک مرحله به مرحله دیگری انتقال یابد و همین امر باعث شده تا ارتش این کشور بتواند با سرعت زیاد تعداد بیشتری از نیروهایش را در یک جبهه گردهم بیاورد و به همین دلیل هم اینک نگاه ها متوجه استان های ادلب و درعا شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.