سایت شبکه سومریه نیوز عراق به نقل از روزنامه قطری "العربی الجدید" به نقل از یک مسؤول در دفتر نخست وزیری عراق نوشت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به تمامی یگان‌های نیروهای مسلح این کشور از جمله ارتش، پلیس محلی و فدرال و ستاد مقابله با تروریسم توصیه کرده است که در انتخابات و رقابت سیاسی بین ائتلاف‌های مختلف، هیچ‌گونه دخالتی نکنند و پرونده امنیت را به طور کامل از موضوعات دیگر جدا کنند.

این مسؤول که نخواسته نامش فاش شود، گفت: العبادی دستور داده تا هر فردی که از طریق درگیری سیاسی قصد برهم زدن امنیت عراق را دارد، بازداشت و به طور جدی با هر گونه اقدامی که امنیت را مختل می‌کند، برخورد شود.

وی افزود: این موضوع در نحوه برخورد دستگاه مبارزه با تروریسم در استان کرکوک با بزرگان عرب و ترکمان به وضوح دیده می‌شود. این افراد سعی کردند تا در اعتراض به نتایج انتخابات موجبات اعتراض و نافرمانی جامعه مدنی را فراهم و ساختمان‌های دولتی را محاصره کنند که صراحتا به آنها گفته شد با هرگونه اخلال در امنیت برخورد قانونی می‌شود.

نتایج انتخابات پارلمانی عراق باعث ایجاد تنش‌هایی بین طرف‌های مختلف شده است و گروهی نیز اتهاماتی را مبنی بر تقلب در انتخابات به کمیسیون عالی انتخابات عراق نسبت داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.