رویترز گزارش داد، کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مون جائه این، رئیس‌جمهور این کشور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت‌وگوی تلفنی ۲۰ دقیقه‌ای با یکدیگر داشته و در این گفت‌وگو درخصوص واکنش‌های اخیر پیونگ یانگ با یکدیگر تبادل نظر کردند.

یک مقام کاخ ریاست جمهوری کره‌ جنوبی گفت: این دو رهبر قرار است با یکدیگر همکاری نزدیک برای میزبانی موفقیت آمیز از نشست رهبران آمریکا و کره شمالی که برای ۱۲ ژوئن ترتیب داده شده از جمله با استفاده از فرصت یک اجلاس آتی میان آمریکا و کره‌ جنوبی داشته باشند.

قرار است روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن و در آستانه نشست کیم جونگ اون با ترامپ در سنگاپور در ۱۲ ژوئن، با یکدیگر دیدار کنند.

با وجود آنکه برگزاری نشستی مهم در اواخر آوریل میان رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی و رهبر کره شمالی امیدها را برای آشتی میان دو طرف افزایش داد اما در روزهای اخیر کره شمالی لحن و واکنش‌های خود را تغییر داده است.

ری سون گوون، مذاکره کننده ارشد کره شمالی روز پنجشنبه گفت کشورش هیچ مذاکراتی با کره‌ جنوبی تا زمانی که مطالبات ما از جمله در ارتباط با رزمایش مشترک آمریکا و کره‌ جنوبی برآورده نشود، انجام نخواهد شد.

یک سخنگوی انجمن صلیب سرخ کره شمالی نیز روز شنبه تقاضا کرد دولت کره‌ جنوبی باید بدون تاخیر خدمتکاران زن کره شمالی که در رستوران‌ها کار می‌کنند را به خانه بازگرداند تا اراده‌اش برای بهبود روابط را نشان دهد.

در سال ۲۰۱۶، ۱۲ خدمتکار رستوران از کره شمالی از طریق چین به کره‌ جنوبی وارد شدند و کره شمالی خواهان بازگشت آنها شده و گفت که کره‌ جنوبی آنها را ربوده است.

این در حالی است که کره‌ جنوبی گفت که این ۱۲ کارگر خودشان تصمیم گرفتند از کره شمالی فرار کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.