جواد کریمی‌قدوسی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی و دارای گرین کارت با اشاره به تدوین گزارش از سوی این هیئت، گفت: لیستی از افراد دو تابعیتی تدوین شده است که نام برخی از معاونان رئیس‌جمهور، برخی مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری، بعضی از معاونین وزرا، برخی از اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای، تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها، بعضی از اعضای هیئت مدیره بانک‌ها، برخی از مدیران شعب بانک‌ها، تعدادی از مسئولین پروژه شبکه ملی اطلاعات، بعضی از اعضای شورای شهر دوره چهارم تهران، روسای شورای شهر تعدادی از استان‌ها، برخی از مسئولین اتاق‌های بازرگانی، بعضی از استانداران، مسئولین تعدادی از شرکت‌های مهم دولتی، مسئولین برخی از فدراسیون‌های ورزشی، مقامات بعضی از سازما‌ن‌های دولتی از جمله سازمان امور مالیاتی کشور، تعدادی از افراد در بخش هنر و سینما، بعضی از مسئولین صداوسیمای برخی از استان‌ها، در این لیست قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که در روند تحقیق و تفحص به دست ما رسید، همسر، فرزندان و حتی عروس برخی از وزرای فعلی و دولت یازدهم یا تابعیت بیگانه داشته و یا گرین کارت دارند. حتی گفته می شود که فرزندان و همسر یک وزیر فعلی در خارج از کشور اقامت دارند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: البته فردی وجود دارد که اگر به پرونده دو تابعیتی بودن وی رسیدگی شود کل مشکل دو تابعیتی‌ها برطرف می‌شود.

 

کریمی‌قدوسی با تاکید بر اینکه هیئت تحقیق و تفحص حتی تصویر گذرنامه آمریکایی این افراد را در اختیار دارد، گفت: این لیست تقدیم دادستانی کل کشور شده و دادستانی هم آنرا در اختیار نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قرار داده است و استعلاماتی انجام داده است.

 

وی افزود: در این زمینه جلساتی نیز با حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه داشته‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.