میگل آریاس کانیته، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا که در تهران به سر می برد به همراه هیات همراه بعدازظهر امروز (یکشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت برجام پس از خروج آمریکا از آن اظهار داشت: اتحاد کشورهای اروپایی برای حفظ دستاوردهای برجام اهمیت مضاعفی پیدا کرده و اراده سیاسی اتحادیه اجرای برجام و تداوم همکاریهای شرکتهای اروپایی با ایران است.

وی افزود: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را برای اروپا بوجود آورده، اما پیام اتحادیه اروپا تداوم همکاری با ایران در حفظ و اجرای برجام است.

 وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست و اتحادیه برای تداوم همکاریهای اقتصادی خود با ایران می بایست گامهای عملی بیشتری برداشته و سرمایه گذاریهای خود را در ایران افزایش دهد.

وی همچنین افزود: تعهد اتحادیه اروپا بر اجرای برجام با اعلام انصراف احتمالی شرکتهای بزرگ اروپایی از همکاری با ایران همخوانی و تطابق ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.