پایگاه خبری سومریه نیوز گزارش داد، روزنامه واشنگتن پست آمریکا با بیان اینکه ابوبکر البغدادی سرکرده داعش زنده و فعال است، نوشت: وی یک ماموریت محرمانه را مدیریت می‌کند که شنیدنش لرزه به اندام می‌اندازد.

بنابر اعلام این منبع البغدادی اکنون سرگرم انتقال از مدیریت داعش به یک ماموریت محرمانه بوده و بلافاصله پس از آزادی موصل سرگرم تهیه طرح جدید یا همان آموزش نسل جدید است که هدف از آن حفظ اصول داعش است.

در همین ارتباط "نیوکلاس راسموسن" مدیر سابق مرکز ملی مبارزه با تروریسم در آمریکا فاش کرد، سرکردگان داعش با از دست دادن موصل و الرقه نقشه جدیدی را برای فعالیت محرمانه آغاز کردند و حتی هنگامی که از محل استقرارشان بیرون رانده می‌شدند، هسته‌هایی را از خود باقی می‌گذاشتند.

وقتی مشخص شد داعش زیاد دوام نخواهد آورد، این ماموریت محرمانه جدی تر شد و سرکردگان این گروه ایمان دارند که اگر موفق شوند بر نسل آینده تاثیر بگذدارند، حتی اگر داعش از بین برود فکر و ایدئولوژی آن نخواهد مرد.

این در حالی است که رسانه‌ها در سال ۲۰۱۴ دست کم شش بار اعلام کردند که البغدادی کشته و یا به شدت مجروح شده است.

آمریکا در سال ۲۰۱۶ جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای دستگیری البغدادی را به ۲۵ میلیون دلار افزایش داد و از آن زمان به بعد اخبار اندکی از تحرکات و فعالیت او شنیده می‌شود.

مسئولان آمریکایی اخیرا اعلام کردند که البغدادی بعد از آزادسازی موصل و رقه از مرگ نجات یافته و همچنان فعالیت دارد، اما محل حضور او مشخص نیست و احتمال دارد برخی مناطق در سوریه همچنان تحت تسلط داعش باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.