سید شهاب‌الدین چاوشی در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به توفیقات استان در مبارزه جدی با قاچاق کالا وارز خاطرنشان کرد: خساراتی که در موضوع قاچاق کالا و ارز به جامعه وارد می شود، برای کشور بسیار هزینه بر است، لذا می طلبد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با شتاب بیشتری در سطح استان پیگیری شود.

چاوشی با اشاره به راهکارهای اجرایی تحقق شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: برای تحقق شعار سال در استان باید نگاه ویژه ای به مبارزه با پدیده شوم قاچاق انداخت، به خصوص در رابطه با موضوع ارز که موانع جدی برای توسعه اقتصادی استان به شمار می رود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید که شعار امسال استان است، خاطرنشان کرد: باید بتوان مبارزه با قاچاق کالا را در سطوح مختلف دنبال کرد و در این راستا فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت های  مردمی در بحث مبارزه با قاچاق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عالی ترین مقام اجرایی استان، نقش مردم در توسعه اقتصادی را مهم برشمرد و گفت: مردم باید باور کنند که قاچاق برای اقتصاد کشور زیان‌آور است و آنها باید نسبت به مسائل اقتصادی حساس شوند.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت شورای فرهنگ عمومی استان در زمینه فرهنگ‌سازی در خصوص مقابله با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: مراکز مرجع مردمی باید به همگانی شدن این مبارزه کمک کنند.

چاوشی با تاکید بر لزوم هدف‌گذاری کیفی و کمی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان یادآور شد: باید راهکارهای اجرایی مبارزه با این پدیده شوم در مقاطع زمانی خاص تدوین و گزارش شود.

وی از قاچاق و دلالی ارز به عنوان یک اختلال جدی برای نظام اقتصادی کشور نام برد و گفت: دولت متعهد شده ارز مورد نیاز با قیمت مصوب را برای همه تولیدات داخلی تامین کند، ضمن اینکه اگر می‌خواهیم در اقتصاد مقاومتی توفیقی داشته باشیم، باید به طور جدی به کنترل قاچاق کالا و ارز در کشور بپردازیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.