میدل ایست مانیتور گزارش داد، روزنامه زوددویچه تسایتونگ که پرتیراژترین روزنامه آلمان است، روز جمعه یک کاریکاتوریست را به علت ترسیم کاریکتاتوری از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از کار برکنار کرد.

کاریکاتوری که دیتر هانیتسچ Dieter Hanitzsch کشیده است، نتانیاهو را در حالی نشان می‌دهد که موشکی در دست و لباس خواننده اسرائیلی نتا بارزیلای، برنده امسال مسابقات یورو ویژن، را به تن دارد و بالای سر کاریکاتور نتانیاهو از قول وی نوشته شده است: "سال آینده در قدس. "

این کاریکاتور موجب جنجال در رسانه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌های آلمان شد.

ولفگانگ کراچ سردبیر زوددویچه تسایتونگ به خاطر این کاریکاتور عذرخواهی کرد، اما هانیتسچ از این کار خودداری نمود.

این کاریکاتوریست ۸۵ ساله در گفتگو با رسانه‌های محلی گفت: قصد وی انتقاد از بهره برداری نتانیاهو از مسابقه یورو ویژن برای مقاصد شخصی اش بود و او را به سوء استفاده از برنده شدن آن خواننده متهم کرد.

هانیتسچ افزود، معمول نیست یک روزنامه، کاریکاتوریست خود را به علت کشیدن یک کاریکاتور اخراج کند؛ می‌توان او را توبیخ کرد یا به وی هشدار داد، اما اخراجِ وی شیوه مناسبی نیست.

قبلا هانیتسچ کاریکاتور‌هایی در انتقاد از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که شامل توهین به وی بود، کشیده بود، اما از او به خاطر کاریکاتورهایش که در همان روزنامه منتشر شده بود، بر مبنای اصل آزادی مطبوعات و بیان، دفاع شده بود. (ولی اینبار از وی چنین دفاعی نشد!)

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.