با توجه به افزایش تقاضای عمومی و جامعه رسانه‌ای کشور برای رفع فیلتر توئیتر و فعالیت جوانان و رسانه‌ها در این فضا، امروز نامه‌ای با تایید وامضاء هشت نفر از اعضا کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (۶ نفر از اعضاء دولت و دو نفر از نمایندگان مجلس ) برای دادستان کل کشور مبنی بر طرح این موضوع در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و رفع فیلتر توئیتر ارسال شده است.

در این نامه با اشاره به دلایل منطقی و مستند برای رفع فیلتر توئیتر ، این فضا را فضایی برای نقش آفرینی موثرتر برای فعالین رسانه‌ای کشور و جوانان مطرح نموده است چرا که استفاده از فضای رسانه‌ای بین‌المللی تاثیر بسیار قویتری در جامعه جهانی خواهد داشت .

نامه ۶ وزیر و ۲ نماینده مجلس به دادستان کل؛ درخواست رفع فیلتر توئیتر / در صورت طرح این موضوع در کمیته تعیین مصادیق، توئیتر رفع فیلتر خواهد شد

این نامه به تایید و امضاء جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بطحایی وزیر آموزش و پرورش، علوی وزیر اطلاعات، آوایی وزیر دادگستری، غلامی وزیر علوم، صالحی وزیر ارشاد، سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار (رئیس کمیته مخابرات مجلس) و کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس رسیده است.

اعضای کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ۱۲ نفر هستند و در صورت طرح این موضوع در این کمیته، با نظر مساعد امضاء کنندگان این نامه ، توئیتر رفع فیلتر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.