هیل گزارش داد، جیمز کلاپر که در دولت باراک اوباما به مدیریت سازمان اطلاعات ملی منصوب شد، استدلال کرد ترامپ با کارهایی از این دست تلاش می‌کند تا قوه قضائیه را تبدیل به یک "بازوی کاخ سفید" کند.

کلاپر در یکی از برنامه‌های شبکه سی‌ان‌ان خاطر نشان کرد: من فکر می‌کنم که این عملا یک حمله آزاردهنده به استقلال وزارت دادگستری محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: من همچنین فکر می‌کنم که زمانی که رئیس‌جمهور حالا چه این رئیس‌جمهور یا هر رئیس‌جمهور دیگری تلاش می‌کند از وزارت دادگستری به عنوان یک سازمان تحقیقات کننده شخصی استفاده کند چنین چیزی برای کشور ما خوب نیست.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا یکشنبه شب اعلام کرد از بازرس کل خواسته تا درباره اینکه آیا اف‌.‌بی.‌آی دست به تجسس و جاسوسی از کمپین انتخاباتی ترامپ به منظور "اهدافی نامناسب" زده تحقیقات انجام دهد.

این اقدام بعد از آنکه ترامپ در توئیتی از وزارت دادگستری تقاضای بررسی و تحقیق درمورد این موضوع را داشت، صورت گرفت.

ترامپ در این توئیت خود نوشت: من از همینجا و همینطور از فردا نیز به طور رسمی تقاضا می‌کنم که وزارت دادگستری بررسی کند آیا اف‌.‌بی.‌آی یا وزارت دادگستری قبلا به منظور اهداف سیاسی اقدام به نفوذ و تجسس علیه کمپین انتخاباتی ترامپ کرده است و همینطور بررسی کند آیا یک چنین درخواستی نیز از سوی افرادی در داخل دولت سابق باراک اوباما ارائه شده بود یا خیر.

کلاپر از ترامپ به خاطر آنچه که او "سیاسی کردن" فعالیت‌های اف‌.‌بی.‌آی خواند،‌ انتقاد کرد.

او به سی‌ان‌ان تصریح کرد: موضوع جاسوسی از کمپین انتخاباتی او نیست. در حال حاضر مناقشه بر سر کارهایی است که روس‌ها انجام می‌دهند. آیا آنها هم برای نفوذ به این کمپین انتخاباتی تلاش کرده‌اند؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.