برگزاری این رزمایش یکی از اصلی ترین موانع بهبود روابط دو کره و مناسبات کره شمالی و آمریکا است و تایید برگزاری آن در آینده می تواند روند بهبود مناسبات طرفین را مختل کند.

وزارت دفاع کره جنوبی خاطر نشان کرده است برنامه رزمایش مشترک سالانه همچنان ادامه می یابد و در ماه های مارس و‌ ‌آوریل برگزار خواهد شد.

&#۳۹;چو هیون سون&#۳۹; سخنگوی وزارت دفاع این کشور هم در مصاحبه ای که خبرگزاری شینهوا چین به آن اشاره کرده است، گفت: در موضوع رزمایش مشترک دو کشور تغییری حاصل نشده است.

چین و روسیه از آمریکا و کره جنوبی خواسته اند این رزمایش را با توجه به توقف برنامه تسلیحاتی هسته ای کره شمالی متوقف کنند تا بتوان از صلح و امنیت شبه جزیره کره حراست کرد.

خبر برگزاری رزمایش سالانه در شرایطی مطرح می شود که کره شمالی یک نشست بلند پایه با کره جنوبی را در ماه جاری میلادی به دلیل رزمایش نیروهای هوایی آمریکا و کره جنوبی لغو کرده است.

کره شمالی رزمایش سالانه را که در دو مرحله در ماه های مارس و آوریل هر سال برگزار می شود یکی از بزرگترین تهدیدها برای منطقه دانسته و افزوده است که دو کشور می کوشند برای حملات پیشدستانه علیه پیونگ یانگ آماده شوند.

رزمایش ها همواره در شرایطی برگزار می شود که تنش ها میان دو کره افزایش یافته و شبه جزیره کره به کانون خطر درگیری تبدیل شده است.

اولین مرحله از رزمایش به نام &#۳۹;فول ایگل&#۳۹; از اول مارس شروع می شود و تا پایان ماه آوریل ادامه می یابد و در دور جدید نیروهای تازه نفس به نظامیان دو کشور افزوده خواهند شد.

&#۳۹;فول ایگل&#۳۹; تمرینات رزمی مرحله ای و آموزشی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی است و &#۳۹;کی ریزالو&#۳۹; رزمایش دیگر دو کشور، نوعی رزمایش رایانه ای و شبیه سازی شده و حمله به اهداف فرضی است.

هر دو کشور پیشتر در بیانیه هایی بارها اعلام کرده اند که یکی از اصلی ترین اهداف رزمایش سالانه کره جنوبی و آمریکا مقابله با برنامه تسلیحاتی هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی است که قابلیت حمل کلاهک های هسته ای دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.