هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در توئیتی نوشت: اگر فردی که آن اوایل وارد کمپین من شد جاسوسی نبوده که دولت‌ پیشین با اهداف سیاسی به کار گرفته باشد، چطور ممکن است که چنین پول هنگفتی که بسیار بسیار بالاتر از حد معمول است برای خدمات پرداخت شود.

او در توئیت دیگری نوشت: رد پول را بگیرید! این جاسوس از همان اول در کمپین بود و هیچ وقت گزارشی از همدستی با روسیه نداد چون همدستی‌ای در کار نبود. او فقط آنجا بود تا به دلایل سیاسی جاسوسی کرده و به پیروزی هیلاری کج و کوله کمک کند، درست همان کاری که آنها با برنی سندرز کردند.

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه در کاخ سفید گفته بود چنانچه جاسوسان اف‌بی‌آی به کمپین ۲۰۱۶ او نفوذ کرده باشند، این غیر قانونی و مایه شرمساری است. او مکررا بدون ارائه مدرک، اف‌بی‌آی را به تلاش برای جاسوسی از کمپین انتخاباتی‌اش به دلایل سیاسی متهم می‌کند. ترامپ گفت: خیلی‌ها می‌گویند که جاسوسانی در کمپین من داشتند. اگر جاسوسان آنها در کمپین من بوده باشند، این مایه شرمساری برای کشور من است. این کاملا غیر قانونی است. امیدوارم چنین چیزی نباشد زیرا چنین مساله‌ای در تاریخ کشورمان بی‌سابقه خواهد بود.

این اظهارات دنباله درخواست اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا از وزارت دادگستری کشورش بود تا تحقیق کند که آیا اف‌بی‌آی از جاسوسی غیر قانونی برای نفوذ در کمپین او در انتخابات ۲۰۱۶ استفاده کرده است یا خیر. این تویئت پس از آن منتشر شد که نیویورک تایمز در گزارشی نوشت یک مامور اف‌بی‌آی با دو مشاور کمپین ترامپ دیدار کرده بود تا ارتباطات احتمالی با روسیه را بررسی کند. وزارت دادگستری آمریکا هم از بازرس کل این کشور خواست تا درباره این ادعاها تحقیق کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.