عکاظ گزارش داد، خالد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن با تقدیر از وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل ایجاد تحریم‌های جدید علیه ایران مدعی شد که ایران مدعی است برنامه موشکی آن به منظور دفاع از خودشان است. در حالیکه تا امروز ۲۳ مه بیش از ۱۴۰ موشک بالستیک ایرانی ـ حوثی (انصارالله) به سمت مناطق مسکونی عربستان شلیک شده است.

وی در ادامه با طرح سوالی خطاب به محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران مدعی شد: چگونه حمایت موشکی از حوثی‌ها (انصارالله) به منظور هدف قرار دادن عربستان به دفاع از ایران کمک می‌کند؟

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پنج ایرانی با نام های مهدی آذرپیشه، محمد جعفری، محمود کاظم‌آباد، جواد شیرامین و سیدمحمد تهرانی را به بهانه آنچه که «حمایت فنی و تسلیحاتی از حوثی‌های یمن» خواند به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

 در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: تحریم این پنج فرد به دلیل حمایت تسلیحاتی و فنی برای توسعه موشک‌هایی که از آن‌ها برای حمله به تأسیسات نفتی عربستان انجام می‌شده اعمال شده است.

بنا بر ادعای وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار فرد نخست با حوثی‌ها از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری داشته‌اند درحالی که تهرانی به تأمین منابع مالی سپاه پرداخته است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

علی اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی و مشاور رهبری در امور بین الملل  در پاسخ  به سوالی در خصوص برخی اتهامات در رابطه با مداخله ایران در امور یمن نیز اعلام کرده است: در یمن کشورهای مرتجع عربی تحت عنوان ائتلاف عربی ضد یمن مداخله مستقیم کرده‌اند و ایران جز حمایت سیاسی و کمک‌های انسانی برای نجات مردم این کشور کار دیگری انجام نداده است.

ولایتی تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران هیچ موشکی به یمن نداده است، یمنی‌ها در زمان علی عبدالله صالح و منصورهادی و حتی قبل‌تر توسط اردوگاه‌های شرق عمدتاً تسلیح می‌شدند، ما از این نگران نیستیم که مردم دنیا بدانند جمهوری اسلامی ایران سلاح به عراق، سوریه و یا لبنان داده است به آنها سلاح داده‌ایم تا در مقابل داعش و تروریست ایستادگی کنند، به یمن کمک‌های انسانی و حمایت‌های سیاسی می‌کنیم ولی موشک را ایران به آنها نداده است و یمنی ها نیازی به آن ندارند چرا که با امکاناتی که در اختیار دارند توانسته اند در مقابل سعودی‌ها ایستادگی کنند و با همین امکانات پیروز خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.