معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به موج اعتراض‌های مردم به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در شبکه‌های اجتماعی گفت: در پی ادعاهای وزیر خارجه آمریکا علیه کشورمان، در توییتر جریان خوبی به راه افتاد. 

وی در پی انتشار بیانیه وزیر خارجه آمریکا، در صفحه شخصی توییتر خود بخشی از نظر کاربران این شبکه اجتماعی را بازنشر کرد.

این کاربران با استفاده از هشتگ «برو به جهنم پومپئو» به این اظهارات واکنش نشان داده‌اند.

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه با تکرار ادعاهای پیشین ایالات متحده آمریکا علیه ایران فهرست دوازده ماده‌ای درخواست‌های این کشور از ایران را مطرح کرد. بندهای این فهرست به شرح زیر است؛

۱. ایران باید به آژانس گزارش کاملی از ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ارائه کند و از این اقدامات دست بکشد و به شکلی که قابل راستی آزمایی باشد برای همیشه برنامه نظامی هسته‌ای خود را کنار بگذارد.

۲. ایران باید غنی سازی اورانیوم را متوقف کند و هرگز به دنبال بازفرآوری پلوتونیوم نرود و تاسیسات آب سنگین خود را ببندد.

۳. ایران باید به بازرسان آژانس اجازه بازدید از همه سایتهای خود در سراسر کشور بدهد.

۴. ایران باید به برنامه موشکهای بالستیک خود پایان دهد و پرتاب یا توسعه موشکهای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را متوقف کند.

۵. ایران باید همه شهروندان آمریکایی و همچنین شهروندان متحدان و شرکای ما که در ایران زندانی، مفقود یا در بازداشت هستند را آزاد کند.

۶. ایران باید به حمایت از آنچه وی گروههای تروریستی در خاورمیانه خواند، از جمله حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی فلسطین پایان دهد.

۷. ایران به حاکمیت عراق احترام بگذارد و به دولت این کشور اجازه خلع سلاح و غیرنظامی شدن شبه نظامیان شیعه و ادغام شدن آنها در نیروهای امنیتی عراق را بدهد.

۸. ایران همچنین باید به حمایت نظامی خود از شبه نظامیان حوثی پایان دهد و در راستای یک راه حل صلح آمیز در یمن گام بردارد.

۹. ایران باید همه نیروهای تحت فرماندهی خود را از سوریه خارج کند.

۱۰. ایران باید به حمایت از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان و منطقه پایان دهد و به میزبانی از اعضای ارشد القاعده پایان دهد.

۱۱. ایران باید به حمایت سپاه قدس از گروههای به زعم او تروریستی و شرکای شبه نظامی خود پایان بدهد.

۱۲. ایران باید رفتارهای تهدید کننده علیه همسایگان خود را کاهش بدهد، که بسیاری از آنها متحدان آمریکا هستند. این مساله شامل تهدیدات ایران برای نابودی اسرائیل و شلیک موشک به عربستان و امارات متحده عربی نیز می‌شود. این موضوع همچنین شامل تهدیدات علیه کشتیرانی بین‌المللی و حملات سایبری هم می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.