«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گفت این کشور در حال آماده کردن تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران است.

وی که برای توضیح درباره بودجه پیشنهادی وزارت خارجه آمریکا به کمیته روابط خارجی سنا رفته بود، با اعلام این خبر، گفت واشنگتن امیدوار است سازمان ملل و کشورهای جهان از این تحریم‌ها حمایت کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا همچنان به دنبال «اصلاح برجام» و افزودن مسئله موشکی و تشدید بازرسی‌ها با آن است، گفت: «ما پیش از تصمیم رئیس‌جمهور [برای خروج از برجام] در تلاش بودیم که با سه کشور اروپایی به این توافق برسیم، اما هرگز به این نقطه نرسیدیم.»

پامپئو گفت زمانی که کارش را به عنوان وزیر خارجه آغاز کرده، به او گفته شده که اروپایی‌ها هیچ تصمیمی برای پذیرش و اعمال اصلاحات مد نظر آمریکا نداشته‌اند.

وی افزود: «ما اکنون مجموعه‌ای از موضوعات را اعلام کرده‌ایم و داریم کار می‌کنیم که حمایت جهان را از آن‌ها جلب کنیم. ۱۲ مورد هست که از ایرانی‌ها می‌خواهیم آن‌ها را انجام دهند. همه آن‌ها موارد ساده‌ای هستند و فکر می‌کنم شما هم با همه این ۱۲ مورد موافق باشید. این مأموریتی است که برای وزارت خارجه تعیین شده و ما به دنبال دستیابی به آن‌ها هستیم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا به دنبال تغییر نظام ایران است، گفت: «نه، قربان.»

پامپئو در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا که می‌گوید حامی مردم ایران است، در سیاست عدم صدور روادید برای ایرانی‌ها تجدید نظر می‌کند یا نه، گفت: «عناصر زیادی باید مورد بررسی قرار گیرند. به صورت کلی، این سیاست‌ها تحت بررسی قرار دارند. مهم این است که مردم ایران بدانند که تنها نخواهند ماند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.