داریوش امانی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه افزایش قیمت میانگین 15 درصدی کرایه کامیون دارها از شنبه در سراسر کشور اعمال می‌شود، گفت: متوسط افزایش قیمت ۱۵ درصد است که در برخی از شهرها و نقاط و پایانه‌ها به ۱۰ درصد و در برخی از مناطق به ۲۰ درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه کامیون‌دارها از چند هفته گذشته در دستور کار قرار داشت، ادامه داد: در برخی از شهرها این افزایش قیمت اعمال شده بود و در برخی از مناطق هم هنوز به اجرا نرسیده بود که با دستور وزارت راه وشهرسازی  و سازمان راهداری از شنبه در سراسر کشور اجرا می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنها یکی از مشکلات کامیون‌دارها تعیین قیمت‌های جدید است، گفت: بازنشستگی با حداقل دستمزد، حذف یارانه حق بیمه و حق کمیسیون‌ها هم از دیگر مشکلات رانندگان کامیون است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:  یکی دو روز یارانه حق بیمه رانندگان کامیون قطع شد که با مذاکره با سازمان تامین اجتماعی این موضوع را برطرف کردیم.

امانی افزود: یکی دیگر از مشکلات کامیون دار بازنشستگی با حداقل دستمزد است که حتی رانندگان اعلام کردند حاضرند مازاد آن را خودشان بپردازند که این موضوع هم در دست پیگیری قرار دارد و احتمالا یک ماه آینده به نتیجه می‌رسد.

وی همچنین درباره حق کمیسیونی که از رانندگان کامیون گرفته می‌شود، گفت: اگر بیشتر از نرخ‌های مصوب حق کمیسیون گرفته شود و راننده‌ای شکایت کند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به این موضوع ورود می‌کند و با شرکت‌های خاطی برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: حق کمیسیون را کانون رانندگان کامیون و شرکت‌های حمل و نقلی تعیین می‌کنند که در حال حاضر حق کمیسیون در خارج از پایانه‌های اختصاصی ۱۰ درصد، داخل پایانه‌ها ۸ درصد و در حمل بار سیمان ۶ درصد است.

وی تاکید کرد: هر شرکتی که بیش از این مقدار کمیسیون دریافت کند، تخلف کرده است و در صورت شکایت، با آن شرکت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.