پایگاه عکا گزارش داد، فریدمن در مصاحبه با شبکه ۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد: پیش بینی می شود، طرح ترامپ برای حل و فصل موضوع فلسطینی ها و اسرائیل در ماه آینده اعلام شود.

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی با بیانی که سراسر جانبداری از تل آویو را نشان می داد، گفت: اگر اسرائیل طرح ما را رد کند، به انتخاب آن، احترام می گذاریم، اما به فلسطینی ها هشدار می دهیم، اگر به میز مذاکره بازنگردند، تاوان سختی را خواهند پرداخت.

اظهارات فریدمن پس از آن صورت می گیرد که «خالد مشعل» رئیس پیشین دفتر سیاسی حماس، در باره این طرح گفته بود: معامله قرن را زیر &#۳۹;قدم های مبارزان&#۳۹; له خواهیم کرد.

براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی تشکیل می شود که بررسی مساله پناهندگان را نیز در بر می گیرد.

همچنین به موجب آن، فلسطینیان باید &#۳۹;شهر قدس جدید&#۳۹; را در روستاها و مجتمع های مسکونی کرانه باختری احداث کنند.

براساس این قرارداد، مساله امنیت و مرزهای سرزمین های اشغالی همچنان در کنترل رژیم صهیونیستی قرار خواهد داشت و شهرک سازی ها نیز تحت تاثیر مذاکرات دستیابی به راه حل نهایی باقی می ماند.

این طرح درباره ایجاد گذرگاهی برای حضور فلسطینیان در شهر قدیم قدس که مسجد الاقصی و کنیسه &#۳۹;القیامه&#۳۹; نیز در آن قرار دارد، برای اقامه فریضه نماز در نظر گرفته خواهد شد.

محمود عباس رئیس خود گردان فلسطین ۲۴ دی ماه ۹۶ نیز امضای فرمان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و اعلام پایتختی این شهر برای صهیونیست ها را به منزله پایان قرارداد سال ۱۹۹۳ اسلو (۱۳۷۲) خوانده و گفته بود: طرح آمریکایی برای پیشبرد مذاکرات سازش که دونالد ترامپ آن را «معامله قرن» خوانده «سیلی قرن» به فلسطینیان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.