تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت های لیگ ملت های جهان از ساعت ۲۰ به وقت محلی در سالن کیندرآرنای شهر روئن فرانسه به مصاف تیم میزبان رفت.

ست اول این دیدار با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود فرانسه خاتمه یافت.ست دوم با برتری ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران به پایان رسید.

تیم ایران شروع چندان خوبی نداشت تا اینکه تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند و پس از آن شاگردان کولاکوویچ توانستند اختلاف را کمتر کنند. در نهایت تیم ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود فرانسه راهی وقت استراحت فنی دوم شدند. زمانی که اختلاف زیاد شد و در نتیجه ۱۸ بر ۱۲ به سود فرانسه ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد تا نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. تا این امتیاز هر کدام از تیم ها یک بار درخواست ویدئوچک دادند. در ادامه هم وقتی امتیاز بازی ۲۰ بر ۱۳ به سود فرانسه شد بازهم سرمربی تیم ایران درخواست وقت استراحت کرد. ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود فرانسه تمام شد.

 

 

 

شروع بهتر در ست دوم هم برای فرانسه بود. تیم ها در امتیاز ۸ بر ۵ به سود فرانسه راهی وقت استراحت فنی اول شدند و تغییری در ترکیب ایران ایجاد نشد. توپ گیری عقب زمین برای فرانسه بسیار خوب کار کرد و موجب شد تا این تیم بتواند برتری خود را در امتیاز ۱۲ بر ۸ هم حفظ کند. حرکت کم نظیر انگاپت نتیجه بازی را ۱۵ بر ۱۰ کرد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند و در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ هم تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. در امتیاز ۲۳ بر ۱۸ به سود فرانسه بازهم کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. تیم ایران با ورود میرزاجانپور و در نهایت شفیعی توانست نتیجه بازی را در امتیاز ۲۴ به تساوی بکشاند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست سوم برای ایران با همان ترکیب ابتدای بازی آغاز شد. تیم ها در امتیاز ۸ بر ۵ به سود فرانسه راهی وقت استراحت فنی اول شدند. عملکرد تیمی فرانسوی ها در این ست بهتر از ایران بود. تیم ها در امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود فرانسه به وقت استراحت فنی دوم رفتند. تا این امتیاز در مجموع سه بار درخواست بازبینی مجدد صحنه داشتند. در امتیاز ۱۹ بر ۱۵ به سود فرانسه کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود شاگردان تیلی خاتمه پیدا کرد.

تیم ملی ایران این مسابقه را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، امیر غفور ومهدی مرندی آغاز کرد.

لوران تیلی، سرمربی تیم ملی والیبال فرانسه هم بنجامین تونیوتی، آنتوان بریزارد، اروین انگاپت، ژولین لینل، تیبو روساد، کوین تیلی، جان پاتری، استفان بویه، کوین لروکس، نیکولاس لگوف، بارتلمی شینانیزه، ژوناس آگوئنیر، ژنیا گربنیکوف، جرمی مویل برای هفته اول انتخاب کرده است.

شاگردان ایگور کولاکوویچ فردا در دومین مسابقه خود از ساعت ۱۷ به وقت محلی باید برابر استرالیا قرار بگیرند؛ استرالیایی ها در نخستین مسابقه خود با نتیجه ۳ بر یک مغلوب ژاپن شدند.

تیم ملی والیبال ایران در سال ۲۰۱۸ ششمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می شود، در حالی تجربه می کند که هدایت تیم ایران را ایگور کولاکوویچ برای دومین سال متوالی در این رقابت ها بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در پنج دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (۲۰۱۳)، اسلوبودان کواچ (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵)، رائول لوزانو (۲۰۱۶) و کولاکوویچ (۲۰۱۷) به میدان رفتند. تیم فرانسه با دو طلا، یک نقره و یک برنز در زمره پرافتخارترین تیم های لیگ ملت های قرار دارد.

تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن ۱۲ تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند و تیم های استرالیا، کره جنوبی، کانادا و بلغارستان در سال ۲۰۱۸ سهمیه حضور در این رقابت ها را دارند.

مرحله مقدماتی این رقابت ها از چهارم خردادماه شروع می شود و تا سوم تیرماه ادامه خواهد داشت که تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم (یکم تا سوم تیرماه) میزبان تیم های آلمان، بلغارستان و کره جنوبی در تهران است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.