برخی از اعضای حزب، درگیری پیش‌آمده را به دخالت «گروه‌های فشار» منتسب کردند؛ در‌حالی‌که رحمت‌الله بیگدلی، از اعضای حزب،  گفت این درگیری درونی بوده است.

محمدجواد حق‌شناس، از اعضای شورای شهر و نیز شورای مرکزی اعتمادملی، از چهره‌هایی بود که در توییت خود درباره فیلم درگیری در کنگره اعتمادملی نوشت: «کنگره حزب اعتمادملى که با شعار اتحاد و انسجام آغاز شد و با حضور بزرگان اصلاحات و سخنان دکتر عارف، مطهرى، منتجب‌نیا، خانم کروبى و حضرتى ادامه و با استقبال بی‌نظیر بیش از هزارو ۸۰۰ نفر روبه‌رو شد، با اقدامات سازمان‌یافته گروه فشار با اختلال روبه‌رو شد و علی‌رغم رأى اکثریت به شوراى قبل ناتمام ماند».

 

بیگدلی اما درباره آنچه در کنگره روی داده، توضیح داد: کنگره دو بخش افتتاحیه و دستور کار داشت. در بخش اول، با استقبال زیادی روبه‌رو شده و البته ورود برای عموم آزاد بود. بعد از آنکه کنگره وارد دستور بررسی و اصلاح اساسنامه و نیز انتخابات شورای مرکزی شد، همه کسانی که عضو حزب نبودند و کارت نداشتند، باید سالن را ترک می‌کردند؛ درحالی‌که این اتفاق نیفتاد. اتفاق دیگر این بود که هیئت‌رئیسه کنگره باید منتخب اعضای کنگره بوده و بعد از معرفی و رأی‌گیری در جایگاه قرار می‌گرفتند؛ درحالی‌که عده‌ای از اعضا هم‌زمان اعضای شورای مرکزی احزاب دیگر هم هستند، در جایگاه هیئت‌رئیسه موقت قرار گرفتند. اعتراض ما این بود که مر اساسنامه حزب رعایت نشده است. همچنین اعضایی که حق رأی نداشتند، از سالن بیرون نرفته و در میان اعضای حزب حضور داشتند. با وضعیتی که پیش آمد، امکان رأی‌گیری برای اعضای شورای مرکزی مهیا نشد و این موضوع به هفته آینده موکول شد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.