عبدالله ناصری فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره عملکرد استانداران دولت دوم حسن روحانی اظهار کرد: میانگین توانمندی استانداران در دولت دوم آقای روحانی از دولت اول او خیلی کمتر شده است.

 

 این عضو شورای مشورتی خاتمی ادامه داد: دولت اول آقای روحانی چند استاندار موفق مثل استانداران سیستان‌وبلوچستان و خراسان جنوبی داشت ولی باوجوداینکه از استانداران شاخص و کارآمد بودند، از رده استانداران خارج شدند و ما در دولت جدید شاهد جابجایی استانداران بودیم و با این ترکیب جدید دیدیم که هیچ اتفاقی متناسب با گفتمان انتخاباتی آقای روحانی در استان‌ها شکل نگرفت.

 

ناصری افزود:‌ درمجموع می‌توان گفت که انتصاب مدیران استانی که در رأس آن‌ها استانداران به‌عنوان روسای جمهور استان‌ها قرار دارند، نه‌تنها امتیازی نسبت به دولت اول ندارند، بلکه میانگین امتیاز عملکردی و توانمندی آن‌ها نیز نسبت به دور قبل به شکل قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.

 

این فعال سیاسی بابیان اینکه عملکرد ضعیف استانداران بر بدنه اجتماعی حامی دولت تأثیر منفی دارد، تأکید کرد: باید این نکته را آقای روحانی در انتصابات استانی در نظر می‌گرفتند که استاندار در یک استان موقعیت سفیر در یک کشور دیگر را دارد که اگر رئیس‌جمهور و یا وزیر به آن کشور میزبان سفر کند بازهم آن سفیر برای کشور میزبان اهمیت دارد. آن‌ها که تجربه گسترده‌تری از کار در خارج از پایتخت را دارند بهتر می‌دانند در استان‌ها به‌ویژه مناطق محروم، استاندار خیلی بیشتر در معرض نگاه مردم قرار دارد و کارها و تلاش‌های او خیلی بیشتر از کارهای ملی دیده می‌شود و این نکته‌ای بود که آقای روحانی و همکارانش به آن توجه نکردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.