درباره قیمت‌های مصوب شده برای طرح ترافیک سال جاری اظهار داشت: از زمانی که طرح ترافیک جدید اجرا شد شائبه‌ای وجود داشت که این طرح به نفع قشر پولدار و مرفه جامعه است و در این طرح قشر کم درآمد با مشکلاتی مواجه می‌شوند. 

وی با تاکید بر اینکه طرح ترافیک جدید به نفع عموم مردم تمام شده است گفت: در طرح ترافیک سال گذشته قیمت‌های متفاوتی وجود داشت که عمده قیمت آن ۴۱ هزار تومان بود و از ساعت ۱۰ تا ۱۴ قیمت‌های کمتری دریافت می‌شد و از ساعت ۱۴ تا ۱۷ نیز ۱۹۸۰۰ تومان برای ورود به محدود طرح ترافیک شهروندان باید پرداخت می کردند که ارزان‌ترین مبلغ بود. 

پیرحسینلو گفت: در طرح ترافیک سال گذشته طرح هفتگی ۱۳۲ هزار تومان محاسبه شده بود که برای هر روز متوسط بالای ۲۰ هزار تومان می‌شد. 

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ا فزود: در طرح ترافیک جدید سقف قیمت یک روز ۳۶ هزار تومان و حداقل قیمت نیز ۱۳ هزار و ۳۴۰ تومان است. 

وی افزود: در مقایسه صورت گرفته افرادی که سال گذشته از طرح ترافیک روزانه و هفتگی استفاده می‌کردند متوسط باید ۲۹۹۰۰ تومان پرداخت می‌کردند ولی امسال که قیمت‌ها برابر شده و به غیر از سهمیه‌های خاص که شامل بیماران،‌ رانندگان آژانس،‌ جانبازان و خبرنگاران، عموم مردم باید یک قیمت را پرداخت کنند به طور متوسط ۱۸ هزار ۷۰۰ تومان هزینه طرح ترافیک شده است. 

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: عملا با اجرای طرح ترافیک جدید قیمت برای عموم مردم ۳۸ درصد کاهش یافته است. 

وی بیان داشت: در سه هفته‌ای که طرح ترافیک جدید اجرایی شده است بیشترین خرید روزانه طرح ۲۶ هزار تا بوده و در ساعات اوج صبح و اوج عصر ۱۵ تا ۲۰ درصد ترافیک و تردد در محدوده طرح ترافیک کاهش یافته است و در مجموع در تمامی ساعات شاهد کاهش ۸درصدی ترافیک بوده‌ایم. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.