سید پرویز فتاح با حضور در مراسم جنبش مردمی پاسداشت چهل‌سالگی انقلاب کبیر اسلامی و با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی نباید فقر را به رسمیت شناخت گفت: نباید شغل ایجاد کنیم تا ما باشیم و فقر باشد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی قله‌های ثروت را هموار کرد افزود: قرار نیست اکنون با ایجاد تبعیض و شکاف دوباره قله‌های ثروت را ایجاد کنیم.

فتاح جایگاه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران را از آن مستضعفان دانست و گفت: رسیدگی به فقرا باید با ظرافت انجام شود به‌طوری‌که محروم و مستضعف گمان نکنند در اولویت قرار ندارند. باید باورها تغییر کند و آنها  در صدر قرار بگیرند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه فقر به راحتی از بین نمی‌رود افزود: فقر دشمن سرسختی است و برای مبارزه و نابودی آن باید همتی علی‌وار داشت. نخستین شرط برای تغییر این وضعیت این است که سطح زندگی مسئولان نباید از محرومان فاصله بگیرد.

وی بالاترین احسان و نیکوکاری را مربوط به دفاع مقدس دانست و گفت: برای مبارزه با فقر و پیروزی بر آن ایثار و شهادت نیاز است.

فتاح با بیان اینکه اگر به مسئله محرومان به درستی رسیدگی شود، نظام جمهوری اسلامی از گردنه مشکلات به راحتی عبور خواهد کرد تصریح کرد: چهره فقر را نباید سیاه نشان داد، این موضوع نه به صلاح کشور است و نه با مکتب و اعتقاد ما همخوانی دارد.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی در حد جان‌فشانی با فقر مبارزه کرده و می‌کند. برای همین امر نیز بسیج، سپاه، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، بنیاد مسکن، کمیته امداد و سازمان بهزیستی را بسیج کرده است. قصور مسئولان را نباید پای انقلاب اسلامی و نظام نوشت.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رئیس کمیته امداد بابیان اینکه سطح رفاه کنونی اصلا قابل مقایسه با پیش از سال ۵۷ نیست اذعان کرد: آنچه مردم را رنج می‌دهد تبعیض است و این موضوع را باید نظام جمهوری اسلامی ایران حل کند.

وی افزود: بدون تردید معجزه امام خمینی (ره) همراهی مردم بود؛ بنابراین مشکل فقر حل نخواهد شد مگر به دست مردم. اگرچه دولت در این زمینه کمک می‌کند اما نمی‌توان به دولت و دولت‌ها در رفع فقر متکی بود.

وی با اشاره  به ۱۷۰ هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد گفت: هم اکنون ۸۰۰ هزار حامی از این کودکان حمایت می‌کنند به طوری که ایتام یک خانواده مسیحی حدود ۱۷ حامی دارند و اکثر حامیان ایتام استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان از شیعیان هستند.

رئیس کمیته امداد طرح حمایت از سالمندان روستایی را دستاورد زمان کوتاه رئیس جمهوری شهید رجایی دانست و اعلام کرد: هم اکنون ۷۵۰ هزار سالمند روستایی زن و مرد تحت حمایت این طرح هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.