صفی‌الله کرامتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به گرفتار شدن سه نفر در یکی از روستاهای شهرستان زنجان بر اثر وقوع سیل، اظهارکرد: متاسفانه با تگرگی که در روستای اندآباد علیا رخ داد و جاری شدن سیل نیز سبب شده تا خودرویی گرفتار سیلاب شود که با پیگیری نیروهای حاضر در صحنه، پیکر بی‌جان دو تن از این افراد به فاصله ۵ کیلومتر از محل حادثه پیدا شد، هر چند یکی از افراد گرفتار در سیل زنده مانده است.

 

وی با بیان اینکه دهیار روستای سیل‌زده قبل از حرکت این خودرو هشدارهای لازم را به راننده داده و تا حد توان مانع از ادامه مسیر وی شده است، افزود: ولی متاسفانه این افراد اصرار به ادامه مسیر داشته‌اند که متاسفانه گرفتار سیلاب شدند.

 

این مسئول ادامه داد: چندین واحد مسکونی در روستاهای مختلف در بارندگی‌های اخیر دچار آسیب شده‌اند، آمار دقیق در حال جمع‌آوری توسط دستگاه‌های مختلف است که به محض تکمیل اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بخشی از خسارت‌ها مربوط به اراضی کشاورزی است، افزود: بخشی از خسارت‌ها نیز مربوط به تاسیسات زیرساختی و منازل داخل روستا بوده که بنیاد مسکن در حال جمع‌آوری میزان خسارت‌ها است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه تاسیسات عمومی از جمله آب و برق نیز در برخی از روستا دچار خسارت شده است، اظهار کرد: راه دسترسی روستا و نیز پل‌ها نیز در برخی روستا دچار خسارت شده که مسئولان راهداری در حال تکمیل میزان خسارت‌ها هستند.

 

 

وی با بیان اینکه ما پشتیبانی‌های لازم برای امدادرسانی و ارائه خدمات به روستاییان را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف در این زمینه پای کار هستند و مشکلی در این زمینه نداریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.