علیم یارمحمدی (نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی)  با بیان این مطلب اینکه ۷۵ درصد مردم استان سیستان و بلوچستان فقر غذایی دارند، گفت: مردم روستاهای این استان آب سالم برای خوردن ندارند، نان ندارند و به لحاظ معیشت از هر نظر که فکر کنید در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

وی ادامه داد: از هر بیماری که فکر کنید، در این استان هست و این غیرقابل کتمان است. من در مشاهداتم تعداد فراوانی از این مردم را دیده‌ام که دچار مشکلات استخوان بندی و گوارشی هستند و عاقبت خوبی را نمی‌توان برایشان متصور شد. حتی در خود شهر زاهدان نیز بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر آب سالم لوله کشی ندارند و در خیلی از نقاط خود شهر نیز با تانکر آبرسانی می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خب وقتی مردم این استان از نظر تامین مواد غذایی از امنیت کامل برخوردار نیستند، هیچ بعید نیست که مردم رو به خوردن گوشت حیواناتی نظیر گربه و کلاغ بیاورند. حالا باز روستاهای بخش زابل نسبت به سایر روستاهای استان از وضعیت نسبتاً بهتری برخوردار هستند. برخی روستاهای جنوبی و حوالی چابهار و قصرقند وضعیتی به مراتب اسفبارتر از این دارند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اقداماتی که خود برای حل مشکلات استان انجام داده، گفت: وظیفه نماینده مجلس این نیست که بیل و کلنگ بزند و آب به روستاها بکشد؛ پس دولت اینجا چه می‌کند؟ ما طبق قانون نقش نظارتی داریم و مطمئن باشید، حالا که پس از انتشار آن عکس خاص در فضای مجازی درباره بحث تغذیه در این استان دوصدچندان برای کل مردم مهم شده است، از تمام ظرفیت‌های نظارتی خود استفاده کرده و از فرماندار و استاندار تا هر مسئولی که در دولت و سایر نهادها در این امر نقش دارند، سئوال خواهم کرد و بر فعالیت‌های آنها در این خصوص بیش از پیش نظارت خواهم کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.