مرتضی عبادی گفت: بدین ترتیب متقاضیان روادید ایران می‌توانند با حذف مرحله حضور در نمایندگی برای تسلیم درخواست با اتصال به آدرس الکترونیکی از منازل یا دفاتر اینترنتی و شرکت‌های گردشگری، مشخصات گذرنامه‌ای خود را ثبت و با همراه داشتن تصویر فرم ثبتی با یک مرحله مراجعه به نمایندگی روادید خود را دریافت کنند.

وی افزود: کنسولگری اربیل در گذشته نیز به منظور تسهیل در اعطای روادید، به برخی از دفاتر مجاز در حوزه گردشگری در شهرهای بزرگ و شهرستان‌های دوردست اجازه داد تا به عنوان حلقه ارتباطی روادید دریافت نمایند و در عین حال با احداث سالن شهدا در محل سرکنسولگری برای آن دسته از متقاضیانی که تمایل دارند با حضور در نمایندگی رأساً به اخذ ویزا اقدام نمایند، فرصت لازم فراهم آورد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل در خصوص زمان آغاز صدور ویزای الکترونیک گفت: مرحله آزمایشی صدور روادید الکترونیک از هفته گذشته آغاز شد و نتایج مثبت آن مورد بررسی قرار گرفت فلذا دریافت درخواست صدور روادید از تاریخ هشتم خرداد تنها از طریق اینترنت قابل انجام است.

وی همچنین در خصوص هزینه ویزای الکترونیک گفت: صدور روادید الکترونیک در قیمت ویزا هیچ‌گونه تأثیری ندارد.

عبادی در خصوص تأثیر افزایش خدمات برای متقاضیان گفت: هرچند سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل با برنامه‌ریزی مناسب توانست مدت زمان تحویل ویزا را به چند ساعت در همان روز درخواست کاهش دهد، ولی متقاضیان به طور عموم ضروری بود با دو مرحله حضور در کنسولگری یا شرکت‌های گردشگری در مرحله اول درخواست و گذرنامه را تحویل دهند و در حضور بعدی ویزا را اخذ نمایند ولی در این روش با در اختیار داشتن تصویر ثبت اینترنتی درخواست قادرند به محض حضور در نمایندگی ویزا دریافت کنند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در ثبت اینترنتی مشخصات اولیه به انضمام تصویر گذرنامه مورد نظر است و تفاوتی با هم ندارند و مدت و نوع روادید در مرحله مراجعه شخص به نمایندگی تعیین خواهد شد. از این رو گروه مجاز از جمله تجار و بازرگانان که از روادید متعدد و دراز مدت استفاده می‌کنند، با پیشنهاد کارشناسان بخش اقتصادی نمایندگی قادر خواهند بود ویزای درازمدت اخذ کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.