ناصر ایمانی درباره تحرک سیاسی بیشتر محمدرضا عارف در موضوعات مختلف همچون رفع حصر، نقد فیلترینگ شبکه های اجتماعی و حفظ برجام و ارتباط این مسئله با انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: این تحرکات عارف بیشتر نوعی دفاع از خود است، نه آنکه او برنامه ای برای انتخابات ریاست جمهوری دارد.

وی با بیان اینکه عارف تحت فشار زیادی از طرف هم اردوگاهی های اصلاح طلب خود قرار دارد افزود: اصلاح طلبان فشار زیادی بر محمدرضا عارف وارد می کنند، چراکه کم کاری و نقاط ضعف فراکسیون امید را از چشم رئیس فراکسیون می بینند و خیلی صریح و آشکار می گویند «عارف انتظارات جریان اصلاحات را برای مدیریت این تفکر سیاسی در مجلس و هماهنگی با دولت برآورده نکرده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: اصلاح طلبان تا پیش از آغاز دوره دهم مجلس تصور می کردند اگر ضعف هایی بعضی نمایندگان اصلاح طلب داشته باشند مدیریت آقای عارف در کار فراکسیونی آن ضعف ها را خواهد پوشاند و مسائل جمع می کند اما این اتفاق نیفتاد و آن جایگاهی که آقای عارف بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در سال ۹۲ نزد اصلاح طلبان کسب کرد، امروز خیلی فرو ریخته است.

وی افزود: آقای عارف در موضوع انتخاب هیأت رئیسه مجلس دهم ضعیف ظاهر شد و کلا در همه فعالیت های پارلمانی فراکسیون امید آن طور که مطلوب اصلاح طلبان بود عمل نکرد. در چند ماه گذشته فراکسیون امید نقاط ضعف بسیار بزرگی را مخصوصا در استیضاح سه وزیر جهادکشاورزی، وزیر راه و وزیر کار از خود نشان داد.

ایمانی عارف را تحت فشار روحی و روانی شدید خواند و گفت: او در مراسمی که میکروفن ایراد داشت، اعلام کرد «حتما این هم تقصیر من است». صحبت او از فشارهایی حکایت می کند که اصلاح طلبان به او وارد می آورند. در واقع ذهنیت آقای عارف این است که هر اتفاقی در مجلس می افتد اصلاح طلبان گردن من می اندازند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: زیاد شدن تحرکات این روزهای آقای عارف در مجلس برای آن است که انتظارات اصلاح طلبان را پاسخگویی کند و بگوید «مشکل من نیستم و باید مسئله را در جای دیگری جستجو کرد». هدف آقای عارف این نیست که رئیس مجلس شود یا برای دور بعد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ گرم کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.