النشره گزارش داد، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم روز چهارشنبه اراضی اشغالی را به مقصد مسکو ترک کرده و با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیدار خواهد کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: این سفر بنا به دعوت شویگو از لیبرمن در جریان یک تماس تلفنی در اواخر هفته گذشته انجام می‌شود.

طبق بیانیه منتشر شده، در این سفر ژنرال تامر هایمن، فرمانده مرکز اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و زوهار بالتی، رئیس بخش امور امنیتی و سیاسی وزارت جنگ این رژیم و نیز تعدادی از مسؤولان این وزارتخانه لیبرمن را همراهی خواهند کرد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز در مقاله‌ای در این رابطه نوشت: لیبرمن برای بررسی مساله حضور ایران در سوریه به مسکو سفر خواهد کرد.

الون بن دیوید، کارشناس مسائل نظامی در شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفت: فکر نمی‌کنم که توافقات اسرائیل و روسیه درباره سوریه نهایی باشند و به همین دلیل لیبرمن به مسکو می‌رود تا در پی بازگشت بشار اسد (رئیس‌جمهور سوریه) به جولان در آنجا خواستار اجرای دوباره توافقنامه آتش‌بس سال ۱۹۷۴ شود. در حال حاضر مساله حضور  محدود ایران در جولان و نیز حضور نیروهای اطلاعاتی و مشاورانی در پایگاه‌هایی واقع در نزدیکی اراضی اشغالی مانند روستای الخضر در شمال جولان و قنیطره جدید است.

این کارشناس مسائل نظامی مدعی شد: نیروهای ایرانی در حال حاضر در درعا حضور دارند و آنچه اکنون اسرائیل، اردن و آمریکا را به خود مشغول کرده درک این مساله است که اسد به زودی عملیاتی را در جنوب سوریه با هدف بازپس‌گیری کنترل مرزهای سوریه با اردن آغاز خواهد کرد و به این ترتیب احتمال دارد که اسد بتواند جولان را "به اشغال خود درآورد". لزوما این اشغال با زور و عملیات نظامی نبوده و احتمال دارد همانگونه که در دیگر روستاها در شمال جولان شاهد بودیم، این بار نیز از طریق مذاکره با ساکنان جولان انجام شود، به همین دلیل اسرائیل قصد دارد در این سفر خواستار ازسرگیری اجرای توافقنامه آتش‌بس سال ۱۹۷۴ میان اسرائیل و سوریه و بازگشت نیروهای سازمان ملل به جولان شود.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایان این گزارش مدعی شد، اهمیتی ندارد که ایران در خاک سوریه چقدر از مرزهای اسرائیل دور باشد، هر گونه حضور ایران حتی حضور غیرنظامیان آنها در طول زمان به مساله دیگری تبدیل خواهد شد و ارتش به عملیات خود علیه این مساله ادامه خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.