محمد مهدی شهریاری در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده روستای پسوه پیرانشهر در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه طی روزهای گذشته وقوع سیل در منطقه پسوه باعث ایجاد خسارت زیادی به منازل و اموال مردم شد؛ البته با اطلاع قبلی که داده شده بود مردم توانستند روستا را تخلیه کنند و بجز یک مورد فوت کودک، تلفات جانی دیگری نداشتیم.

مقام عالی استان با بیان اینکه دولت با تمام توان از مردم سیل زده حمایت خواهد کرد، افزود: از همان ساعات اولیه، امدادگران و دستگاه‌های خدمات رسان با حضور در محل وقوع سیل به یاری مردم شتافته‌اند و این امدادرسانی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

شهریاری در رابطه با تصمیمات و تمهیدات اتخاذ شده در جهت بازسازی منازل روستایی گفت: ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی ۴ درصد برای کسانی که منازلشان تخریب شده پرداخت خواهد شد.

وی افزود: ۱۵ هکتار زمین نیز از اراضی منابع طبیعی برای احداث منازل و واحدهای مسکونی که در مسیر سیل ساخته شده بودند و بخاطر وقوع سیل دچار تخریب شدند، در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ۵ میلیون تومان تسهیلات معیشتی از طرف دولت و ۳ میلیون تومان نیز بصورت بلاعوض از طرف استانداری به هر خانوار پرداخت خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.