مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم درباره از حد نصاب افتادن سوال از رئیس جمهور، اظهار کرد: زور دولت زیاد است و باز هم با تهدید و تطمیع توانست امضاها را از حد نصاب بیاندازد.

وی ادامه داد: نماینده‌ای می‌گوید که دو تن از استاندارن به خانه‌ام آمدند و آن قدر اصرار کردند که کلافه شدم و در نهایت وادارم کردند که امضای خود را پس بگیرم.

ذوالنوری تأکید کرد: معتقدیم که امضاهای سوال از رئیس جمهور دستکاری شده و تعداد آن کم نشده است، هنوز هم تعداد امضاهایی که وجود دارد، از حد نصاب بالاتر است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه هرچه امضا روز گذشته پس گرفتند باطل و تقلب است، اظهار کرد: تا روز یکشنبه این هفته امکان کاهش امضاها وجود داشت اما دولت در لحظه‌های پایانی شب گذشته کاهش امضاها را به مجلس ارائه کرد که برای ما غیرقابل پذیرش است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه مجلس در این موضوع با دولت همکاری می‌کند، اظهار کرد: ما در حال پیگیری هستیم اما صدایمان به جایی نمی‌رسد، چراکه آقایان در هیئت رئیسه نشسته‌اند و عده‌ای هم در ساختمان ریاست جمهوری هستند و نمی‌گذارند که این سوال مطرح شود.

وی اظهار کرد:‌ انتخابات هیئت رئیسه مجلس قطعا بر عدم اعلام وصول سوال از رئیس جمهور تأثیر دارد به علت آنکه هیئت رئیسه چندین بار قبل هم سوال از رئیس جمهور را از دستور کار خارج کرده بود.

ذوالنوری با انتقاد از نمایندگانی که امضاهای خود را پس گرفتند، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه این بار از نمایندگان تعهد گرفتیم که پای امضای خود بمانند،‌ باز هم امضای خود را در لحظات آخر پس گرفتند و امروز وقتی مرا می‌دیدند، صورتشان را برمی گرداندند که خجالت نکشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.