اکونومیک تایمز نوشت، مک تورنبری، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: این نگرانی وجود دارد که هر کشوری که این سامانه را به دست بیاورد قابلیت عملیات مشترک با نیروهای آمریکایی را دشوارتر و پیچیده‌تر خواهد کرد.

اعضای این کمیته که در هند به سر می‌برند گفتند، نگرانی‌ها درباره تصمیم هند برای خریدن سامانه دفاع هوایی اس – ۴۰۰ به سطوح مختلف دولت آمریکا منتقل شده و این سیستم روسیه‌ای کار را برای آمریکا به منظور تبادل تکنولوژی‌های حساس در آینده سخت تر خواهد کرد.

آنها گفتند: دولت و کنگره آمریکا نگرانی زیادی درخصوص این سامانه دفاعی دارند.

تورنبری با تاکید بر اینکه مساله خرید سامانه اس – ۴۰۰ خارج از تحریم‌های این کشور علیه روسیه است، گفت که امیدوار است هند "در زمان کافی" و به دقت خرید این سامانه را بررسی کنند.

این در حالی است که هند براساس توافقش قرار است این سامانه دفاع هوایی را از روسیه تحت قراردادی که قرار است ماه اکتبر امضا شود، دریافت کند.

اعضای این کمیته کنگره آمریکا گفتند که انتقال تکنولوژی‌های پیشرفته مربوط به تولید جنگنده توسط هند مشروط به وضعیت مربوط به خرید سامانه اس – ۴۰۰ است.

هری سولر، یک دموکرات عضو این کمیته گفت: هند خواهان تبادل بیشتر تکنولوژی از جمله در ارتباط با تولید جنگنده‌های اف – ۱۶ است اما مساله این است که هنگامی که شما در کنار سامانه اس – ۴۰۰ درباره تکنولوژی‌ها صحبت می‌کنید ما نگرانی‌هایی در این خصوص پیدا می‌کنیم و آنها را در سطوح مختلف دولت شما مطرح کرده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.