بنابر اعلام وب‌سایت آیتورز، این سایت رزرو هتل و پرواز خارجی یادداشتی درباره ۳۰ کشوری که با خرید ملک در آن جا می‌توان اقامت و حتی حق شهروندی را دریافت کرد، را در ادامه آورده است.

فیجی: فیجی جزیره‌ای است که در اقیانوس آرام جنوبی قرار گرفته است. برای اقامت و زندگی در فیجی شما فقط نیاز به سرمایه‌گذاری حداقل ۱۲۵هزار دلار در ملک را دارید تا بتوانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. برای دریافت حق شهروندی می‌بایست به مدت پنج سال یا بیشتر در این کشور زندگی کنید.

کلمبیا: کلمبیا شمال غربی‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. سرمایه‌گذاری در کلمبیا برای اقامت یکی از ارزان‌ترین سرمایه‌گذاری‌هاست. اقامت دائم به اتباع خارجی که بیش از ۱۵۰هزار دلار در ملک، و یا ۲۳هزار دلار در یک کسب و کار در کلمبیا سرمایه‌گذاری کنند، داده می‌شود. 

برزیل: سرمایه‌گذاری برای اقامت  در برزیل مانند کلمبیا ارزان است. برای دریافت اقامت دائم به حداقل سرمایه ۱۶۰ هزار دلار نیاز است. سرمایه‌گذاری می‌تواند در هر چیزی باشد حتی مالکیت در کسب و کارهای محلی.

دومینیکا: اگر رویای بازنشستگی در سواحل کارائیب را دارید، دومینیکا شما را فرا می‌خواند. این کشور با برنامه‌های سرمایه‌گذاری یکی از کشورهای مقرون‌به‌صرفه در جهان است. سرمایه برای شهروندی در این کشور ۲۰۰هزار دلار است. با خرید ملک ۲۰۰هزار دلاری در دومینیکا امکان سفر بدون روادید به بیش از ۱۰۰ کشور را تجربه خواهید کرد. 

پاناما: پاناما انتخابی محبوب برای بازنشستگی در آمریکای شمالی است و کشور در هنگام صدور مجوز اقامت  هیچ گونه محدودیتی ندارد. سرمایه‌گذاری ملک ۲۰۰هزار دلاری یا بیشتر، همه آن چیزی که لازم است تا شما را به هدف برساند.

وانواتو: کشور وانواتو جزیره‌ای در اقیانوس آرام است. وانواتوا  به هر خارجی که  اموال با ارزش ۲۰۰هزار دلار یا بیشتر را سرمایه‌گذاری کند، حق شهروندی افتخاری اهدا می‌کند. این فرآیند، فوق‌العاده سریع بوده و گذرنامه می‌تواند ظرف دو ماه پس از تایید صادر شود.

دبی: شلوغی‌های دبی بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد، اگر علاقه‌مند مکان‌های شلوغ هستید خوشحال باشید که برای اقامت در آنجا مخارج  به اندازه کافی گران نیست. کسانی که حداقل ۲۷۲هزار دلار در ملک و یا ۲۰هزار دلار در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری می‌کنند، امارات متحده عربی ویزای طلایی را برای اتباع خارجی ارائه می‌دهد. 

سنت لوسیا: برای واجد شرایط بودن برنامه شهروندی در سنت لوسیا می‌بایست حداقل  ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری ملک صورت بگیرد. علاوه بر آن مبلغ ۱۰۰هزار دلار کمک مالی به صندوق ثروت این کشور پرداخت شود. در صورت انجام شرایط ذکر شده به سرعت پاسپورت و اقامت دائم را تامین می‌کند.

یونان: کشور یونان اقامت و سرمایه‌گذاری برای اقوام غیراتحادیه اروپا را ارائه می‌دهد. شرایط سرمایه‌گذاری ملک ۳۰۰هزار دلار و یا بیشتر است. متقاضیان موفق، حق زندگی و کار در هر کشور اروپایی را دریافت می‌کنند. بعد از ۷ سال زندگی در این کشور شرایط حقوق شهروندی را نیز دریافت می‌کنند.

لتونی: اقوام غیر اتحادیه اروپا برای دریافت پاسپورت و اقامت در این کشور می‌بایست اموالی به ارزش ۳۲۷ هزار دلار یا بیشتر برای ویزای طلایی کشور خریداری کنند. مجوز اقامت برای ۵ سال معتبر است و صاحبان آنها در صورتی که در لتونی برای مدت بیش از ۱۰ سال زندگی کنند، واجد شرایط دریافت حقوق شهروندی می‌شوند. 

گرانادا: گرانادا یکی دیگر از جزایر کارائیب است، که سرمایه‌گذاری نسبتا مقرون به صرفه‌‍ای برای برنامه شهروندی ارائه می‌دهد. برای رعایت حداقل الزامات، شما باید حداقل ۳۵۰هزار دلار را در ملک سرمایه‌گذاری کنید و یا ۲۰۰هزار دلار ملک یا کمک مالی  به صندوق دولتی بدهید. 

مجارستان: دولت مجارستان به شهروندانی که ۳۵۶ هزار دلار یا بیشتر در خرید ملک هزینه می‌کنند اقامت می‌دهد. برای دریافت حق شهروندی می‌بایست ۸ سال یا بیشتر در این کشور زندگی کنند.

بلژیک: اقامت در بلژیک  برنامه سرمایه‌گذاری اختیاری و بدون قواعد سفت و سخت است. غیر نظامیان و اقوام غیر اتحادیه اروپا معمولا  با حداقل ۴۱۶هزار دلار برای خرید اموال در این کشورمی‌توانند اقدام کنند. صاحبان ویزای طلایی در صورتی که بیش از پنج سال  در این کشور زندگی کنند، حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند.

سنت کیتس نویس: برای داشتن باز نشستگی راحت سنت کیتس می‌تواند به شما کمک کند.  شما  باید برای خرید ملک  ۴۰۰هزار دلار این کشورهزینه کنید. این نوع سرمایه‌گذاری تمام حقوق یک شهروند کامل را در اختیارتان قرار می‌دهد، و می‌توانید گذرنامه‌ای جدید را دریافت کنید. 

 آنتیگوا بارا بودا:  افرادی که برای دریافت اقامت، حقوق شهروندی و گذر نامه در آنتیگو بارا بودا اقدام می‌کنند، می‌بایست حداقل ۴۰۰هزار دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. 

آندورا: این کشور اجازه اقامت به هر ملیتی به جز اعضای اتحادیه اروپا را می‌دهد. گرفتن این اقامت، فعالیت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تضمین نمی‌کند. برای دریافت اقامت در کشور آندورا ۴۷۵هزار دلار سرمایه‌گذاری در خرید اموال باید هزینه شود. برای دریافت حقوق شهروندی لازم است ۲۰ سال در این کشور زندگی کنید. 

باهاماس: برای اقامت در باهاماس بودجه ۵۰۰هزار دلاری برای تملک نیاز است. با سرمایه‌گذاری نیم میلیون دلاری ملک  در این کشور اقامت دائم را می‌توان دریافت کرد و بعد از ۱۰ سال زندگی در این کشور می‌توانید گذرنامه دریافت کنید.

ایالت متحده: ایالت متحده در ازای سرمایه‌گذاری در ملک اقامت نمی‌دهد، اما با ۵۰۰هزار دلار یا بیشتر در برنامه سرمایه‌گذاری املاک می‌توانید گرین‌کارت  این کشور را دریافت کنید. 

موریس: موریس مقصد تعطیلات لوکس برای ثروتمندان جهان است. این کشور اجازه اقامت را فقط برای اتباع خارجی که تمایل به ادامه تحصیل دارند و یا می‌خواهند برای مدت کوتاهی زندگی کنند، ارائه می‌دهد. در صورتی که ۵۰۰ هزار دلار در ملک این جزیره سرمایه‌گذاری کنند، موفق به دریافت اقامت به مدت دو سال می‌شوند.

 مونته نگرو: مقامات این کشور به کسانی که ۵۹۵ هزار دلار در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند، حق شهروندی و اقامت خود را ارائه می‌دهد. 

ایرلند: جمهوری ایرلند اقامت خود را به اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا اعطا می‌کند. برای اخذ اقامت در این کشور لازم است حداقل ۵۹۵ هزار دلار در اموال، کسب و کار و اوراق قرضه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. متقاضیان دریافت اقامت بعد از ۵ سال زندگی در این کشور حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند.

اسپانیا: اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا که مایل به دریافت اقامت در اسپانیا هستند، می‌توانند با خرید ملک به ارزش ۵۹۵ هزار دلار اقدام کنند. متقاضیان با دریافت اقامت می‌توانند در تمام کشورهای اروپایی برای کار و زندگی اقدام کنند.

پرتغال: برنامه اقامت در این کشور تقریبا یکسان با اسپانیا است. اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا برای دریافت اقامت لازم است، برای خرید ملکی به ارزش ۵۹۵ هزار دلار اقدام کنند. متقاضیان با دریافت اقامت می‌توانند در تمام کشورهای اروپایی برای کار و زندگی اقدام کنند. متقاضیانی که به مدت شش سال در این کشور زندگی کنند حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند.

بلغارستان: اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا برای دریافت اقامت لازم است، برای خرید ملکی به ارزش ۵۹۵ هزار دلار اقدام کنند. متقاضیان با دریافت اقامت می‌توانند در تمام کشورهای اروپایی برای کار و زندگی اقدام کنند. متقاضیانی که به مدت پنج سال در این کشور زندگی کنند حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند.

سوئیس: سوییس به اتباع خارجی که به ارزش یک ملیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند اجازه اقامت می‌دهد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در ملک و یا کسب و کار این کشور باشد. متقاضیان اخذ اقامت بعد از ۱۲ سال می‌توانند حقوق شهروندی را دریافت کنند. 

ترکیه: کسانی که علاقه‌مند به اخذ اقامت این کشور هستند، لازم است برای سرمایه‌گذاری ملک به ارزش یک میلیون دلار اقدام کنند. لازم به ذکر است برای دریافت حقوق شهروندی نیاز است متقاضیان برای مدت سه سال در این کشور زندگی کنند. 

مالت: دولت مالت برای اتباع خارجی که سرمایه‌گذاری ۱.۱ میلیون دلار یا بیشتر کنند، اقامت دائم و گذرنامه اتحادیه اروپا را ارائه می‌دهد. متقاضیان می‌توانند در طول ۱۲ ماه گذرنامه خود را دریافت کنند.

موناکو: برای داشتن حق اقامت در موناکو می‌بایست ۱.۲ میلیون دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری میتواند در اموال و یا سپرده بانکی باشد. متقاضیان بعد از ۱۰ سال اقامت درموناکو، حق شهروندی را دریافت می‌کنند.

ایتالیا: ایتالیا برای اعطای اقامت خود برنامه سرمایه‌گذاری متفاوتی دارد، این قوانین شامل خرید ملک در این کشور نمی‌شود. اما اقوام غیر اتحادیه اروپا که ۱.۲ میلیون دلار و یا بیشتر در ملک که منافع عمومی تلقی می‌شود یا در یک پروژه بازسازی تاریخی سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.

قبرس: برای دریافت اقامت و حقوق شهروندی در قبرس سرمایه‌گذاری حداقل ۲.۴ میلیون دلار یا بیشتر در ملک لازم است.

علاقه‌مندان برای رزرو هتل خارجی و خرید بلیط هواپیمای خارجی به این مقاصد می‌توانند به سایت آیتورز مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.