از همان ثانیه‌های اول انتشار روزنامه، برخی سایت‌های خبری دنبال شناسایی زننده گل قهرمانی پرسپولیس افتادند. یکی از سایت‌ها نوشت: «معلوم نیست منظور خبرورزشی، زننده گل قهرمانی در لیگ برتر است یا جام حذفی»، سایت دیگری نام چند بازیکن از جمله ابراهیم اسدی و سپهر حیدری را مطرح کرد، بعضی پیشکسوتان با سپهر تماس گرفتند تا داستان را از زبان او بشنوند که حیدری گفت هیچ تصادفی نداشته، برخی هم با ابراهیم اسدی تماس گرفتند که اسدی تلفن‌ها را بی‌پاسخ گذاشت و... البته عده‌ای هم طبق عادت که وقتی خبر می‌خورند، دنبال تکذیب می‌افتند، تلاش خود را برای تکذیب خبر اختصاصی خبرورزشی آغاز کردند تا لازم باشد امروز به جزئیات این سانحه رانندگی بپردازیم. دیروز به منظور حفظ آبروی بازیکن اسبق پرسپولیس از درج نام او خودداری کردیم اما متأسفانه عده‌ای شایعاتی پشت سر این پرسپولیسی قدیمی راه انداختند که صحت ندارد و لازم دیدیم برای جلوگیری از این شایعات اصل ماجرا را روایت کنیم.

هفته گذشته، بعد از افطار، پیشکسوتان پرسپولیس در زمین طرشت تمرین داشتند. ابراهیم اسدی که خودش آکادمی فوتبال دارد و به نوجوانان و نونهالان آموزش می‌دهد، مثل سایر شاگردان پروین قصد داشت به این تمرین برود. اسدی همچنین قرار بود پیراهن امضاشده خودش را به دست یک هوادار معلول پرسپولیس برساند. زننده گل قهرمانی پرسپولیس در دوره اول لیگ برتر، در جاده قدیم تهران- کرج و در لاین کندرو در حال حرکت بود که زیر یک پل، سر یکی از دوراهی‌های این جاده، راننده یک اتومبیل کنار اتوبان از ماشین پیاده می‌شود و بین در ماشین خودش و ماشین اسدی گیر می‌کند. کاپیتان اسبق پرسپولیس بلافاصله از ماشین پیاده می‌شود و خودش را به این راننده می‌رساند. شاهدان عینی می‌گویند اسدی سریع با پلیس و اورژانس تماس می‌گیرد. ساعت حوالی ۲۱:۳۰ است. راننده‌ای که لحظه پیاده شدن از ماشین خود با ماشین ابراهیم اسدی برخورد کرد، بغل اسدی منتظر رسیدن اورژانس است. او که اسدی را می‌شناسد و می‌داند فوتبالیست بوده، می‌گوید مسافرکشی می‌کند و برای سوار کردن مسافر از ماشین پیاده شده بود. اورژانس با تأخیر می‌رسد و مضروب را به بیمارستان می‌برد اما این شهروند بدشانس فوت می‌کند. اسدی هم با پلیس به کلانتری می‌رود و پس از یکی، دو شب بازداشت و بعد از مشاهده فیلم دوربین راهنمایی رانندگی آن محدوده که صحنه تصادف را به طور واضح ضبط کرده بود، با قرار وثیقه آزاد می‌شود تا منتظر دادگاه باشد.

شاهدان عینی می‌گویند هنوز معلوم نیست در کروکی پلیس، ابراهیم اسدی مقصر شناخته شده یا نه چرا که وقتی راننده ماشین از اتومبیل پیاده می‌شود، عابر پیاده به حساب می‌آید و در این صورت، راننده‌ای که عابر پیاده را زیر گرفته، مقصر است. البته به گفته شاهدان عینی، شهروند فوت شده بین در ماشین خودش و ماشین اسدی گیر کرده بود و گویا پلیس گزارش کرده تصادف ابراهیم اسدی با این شخص، تصادف منجر به جرح بوده، نه تصادف منجر به فوت و در گزارش پزشکی قانونی هم خونریزی داخلی و ضربه به جمجمه دلیل فوت اعلام شده است.

...صدالبته تمام این‌ها فعلاً در حد گفته‌ها و شنیده‌هاست و اسدی باید منتظر جلسه دادگاه باشد. ابراهیم اسدی حتی در مراسم سوم و هفتم این شهروند هم شرکت کرد تا با خانواده مرحوم همدردی کرده باشد. علی پروین هم به عنوان بزرگتر پرسپولیس در حل این گرفتاری کنار ابراهیم بود...

خبرورزشی هم ضمن تسلیت به خانواده محترمی که در این سانحه «عزیز» خودشان را از دست دادند، امیدوار است این خانواده محترم با توجه به این مسئله که ابراهیم اسدی تمام تلاش خود را بالای سر شهروند فوت شده به کار بست تا این شخص بعد از تصادف زنده بماند، به چهره بدشانس فوتبال ایران رضایت بدهند.

دیروز خیلی تلاش کردیم با ابراهیم اسدی درباره این سانحه و دردسر و بدشانسی‌اش حرف بزنیم اما کاپیتان اسبق پرسپولیس تمایلی به گفت‌وگو نداشت. یکی از نزدیکان اسدی به خبرورزشی گفت: «ابراهیم واقعاً نابود شده، شب‌ها نمی‌تواند بخوابد و دائم زیر لب می‌گوید کاش من مرده بودم و مدام تکرار می‌کند بعد از تصادف بغل من بود، داشتیم با هم حرف می‌زدیم، قرار بود با خودم ببرمش تمرین پیشکسوتان پرسپولیس... همسرش هم اصلاً حال و روز خوشی ندارد، خانواده‌اش هم همین‌طور، هر قدر هم ما به او دل‌داری می‌دهیم که تصادف پیش می‌آید، نمی‌توانیم او را آرام کنیم.» خدا خودش به اسدی کمک کند. ابراهیم در دوران فوتبالش هم به اندازه قابلیت‌هایش، قدر ندید...

به بهانه سانحه رانندگی ابراهیم اسدی؛ قربانیان تصادف‌های فوتبالی

تصادف ابراهیم اسدی که در کمال بدشانسی این پیشکسوت پرسپولیس، منجر به فوت یک شهروند شد، ذهن ما را به سمت تصادف‌های معروف تاریخ فوتبال ایران برد... تصادف‌هایی که بعضاً باعث فوت هم شده است. به همین بهانه با هم برخی از این سانحه‌های رانندگی را مرور می‌کنیم.

محمد مایلی‌کهن/ من قاتل پدرتان بودم

شبی که مایلی‌کهن به دورهمی رفته بود، مهران مدیری از یک راز سی و چند ساله پرده برداشت. مایلی‌کهن دهه ۶۰ حوالی خیابان گرگان در تهران تصادف کرد و ناخواسته منجر به درگذشت شهروندی شد که پسرش حالا بازیگر تلویزیون شده است. محمد نادری، بازیگری که پدرش را در آن سانحه از دست داد، در برنامه دورهمی گفت محمد مایلی‌کهن بعد از آن تصادف، واقعاً مردانگی کرد.

سیروس قایقران/ ای جاده‌های لعنتی

شوک بزرگی بود... فروردین بود و خبر رسید سیروس قایقران در راه بازگشت به انزلی، حوالی منطقه امامزاده هاشم گیلان با اتومبیل رنوی خود گرفتار سانحه شدید شده و فوت کرده است. سیروس در این تصادف، همراه پسرش راستین و همسرش بود که بر اثر تصادف با کامیون، سیروس و راستین فوت شدند تا هر وقت مسیرمان به گیلان می‌خورد، زیر لب بگوییم ای جاده لعنتی، سیروس ما کجاست؟!

مسعود استیلی/ تصادف؟ مسعود؟ سرعت؟

برادر حمید استیلی هم در ایام تعطیلات عید نوروز بر اثر سانحه رانندگی درگذشت. مسعود استیلی پشت فرمان نشسته بود که تصادف کرد و دار فانی را وداع گفت. مسعود استیلی یکی از بااخلاق‌ترین فوتبالیست‌های ما بود که خیلی‌ها از خبر سانحه رانندگی‌اش شگفت‌زده شدند چون می‌گفتند عادت داشت خیلی آرام و بااحتیاط رانندگی می‌کرد. یک‌بار دیگر به خانواده استیلی بابت یادآوری آن حادثه تلخ تسلیت می‌گوییم.

جی‌لوید ساموئل/ آخرین قربانی رانندگی

به این لیست هم توجه کنید؛ رضا حسن‌زاده بازیکن فقید تراکتورسازی، عیسی عساکره فوتبالیست بااخلاق خوزستانی، علی زادعلی، دکتر نیک‌مهر و... هم در سال‌های مختلف بر اثر سانحه رانندگی فوت کردند. جی‌لوید ساموئل هم که سابقه بازی در استقلال و پیکان را داشت، همین چند روز پیش در سانحه رانندگی درگذشت. البته اتومبیل او آتش گرفت و حالا خانواده‌اش به همین آتش‌سوزی مشکوک هستند.

جواد منافی/ از بدشانسی جواد تا مشکل قائدی

صبر کنید؛ جواد منافی زنده است... خدا کند ۱۲۰ سال هم زنده باشد اما برای جواد در اوج جوانی و آن زمان که همه می‌گفتند منافی بهترین چپ‌پای تاریخ فوتبال ایران است، اتفاق تلخی رخ داد. در اتوبان قائمشهر به ساری، جواد منافی دچار سانحه رانندگی شد و راحت شانس یک‌صد بازی ملی را از دست داد. صدالبته مهدی قائدی هم همین حالا یک پرونده تصادف باز دارد، تصادف منجر به قتل...

علی دایی، روانخواه، زندی و... هم تصادف‌های بدی داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.