این نمایندگان طی اعلامیه ای در مجمع پارلمانی ناتو در لهستان، از رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواستند که دوباره بر حمایت بی قید و شرط خود از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان و اوکراین تاکید کنند.

همچنین در این اعلامیه بر ضرورت اتحاد رهبران ناتو در نشست بروکسل در ماه ژوئیه و اتحاد این سازمان در برابر تهدیدات امنیتی تاکید شده است .

نمایندگان مجمع پارلمانی ناتو اعلام کردند که بار دیگر تجاوز غیرقانونی به کریمه، بی ثبات سازی شرق اوکراین و اشغال سرزمین های گرجستان و اوکراین از نظر ما محکوم است .

مجمع پارلمانی ناتو، نهادی پارلمانی متشکل از نمایندگان پارلمان کشورهای عضو و شریک ناتو است که در سال ۱۹۵۵ تشکیل شده است. 

این نهاد مکانی برای ایجاد هماهنگی و نظم بخشیدن به گفت‌وگوها و مباحثات پارلمانی بین نمایندگان کشورهای عضو ناتو در خصوص موضوعات امنیتی، سیاسی و اقتصادی بوده و هدف اصلی آن ترویج تفاهم مشترک در زمینه چالش‌های پیش‌رو، تقویت ارتباطات دوسوی آتلانتیک، تقویت و گسترش امنیت و توجیه بهتر پارلمان‌ها در مورد سیاست‌ها و اهداف ناتو است

این نهاد دارای روابط رسمی و ارگانیک با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیست ولی روابط کاری بسیار نزدیکی با آن دارد و گزارش‌های کاری و دیدگاه‌های مشورتی آن در فرایند تصمیم‌گیری ناتو تاثیر دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.