‍‍‍ دیروز خبر تعرض معاون آموزشی یکی از مدارس غرب تهران در رسانه‌ها منعکس شد. این خبر که جنجال زیادی به راه انداخته و افکار عمومی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، توجه بسیاری را به موضوع آگاهی‌بخشی به دانش آموزان معطوف کرده است.

پروانه سلحشوری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم یکی از آنها است. او می‌گوید: «این اتفاقات در سایه ناآگاهی و مغفول بودن آموزش می‌افتد. اگر کودکان و نوجوانان به خوبی از خطراتی که تهدیدشان می‌کند اطلاع داشته باشند و شیوه واکنش نشان دادن را هم یاد گرفته باشند، چنین اتفاقاتی در این سطح نمی‌افتد.»

او ادامه می‌دهد: «جامعه ما در ابتدای ورود به دورانی جدید است، تا کنون کمتر با چنین پدیده‌هایی رو به رو بوده‌ایم اما حالا در آستانه ورود به این دوران اگر بیشتر از این نسبت به آموزش و آگاهی بخشی غفلت کنیم قطعاً با اتفاقات بدتری هم رو به رو خواهیم شد.»

 

سلحشوری به اقداماتی که به منظور افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان انجام شده اشاره می‌کند و می‌گوید: «در جریان هستم که معاونت امور بانوان و شورای فرهنگی اجتماعی زنان مدتی است که در حال تلاش هستند که آموزش‌های این چنینی را در برنامه‌های آموزشی مدارس بگنجانند. فاجعه‌ای که الآن رخ داده نشان می‌دهد که چقدر چنین کاری ضروری است و باید در آن تعجیل شود.»

سلحشوری در مورد وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان هم می‌گوید: «این لایحه در آستانه ورود به صحن علنی و تصمیم‌گیری نهایی است. اگر این لایحه تصویب شود قطعاً در جلوگیری از بروز اتفاقاتی از این دست و همچنین مقابله با مجرمان تأثیر زیادی خواهد داشت.»

به گفته او مجلس دست از پیگیری فاجعه‌ای که در یکی از مدارس غرب تهران رخ داده بر نمی‌دارد. او می‌گوید: «در مرحله اول،‌ امروز معاون مدارس غیرانتفاعی آموزش‌وپرورش به مجلس آمد تا در این مورد توضیح دهد. پیگیری‌های دیگر هم ادامه دارد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.