فراکسیون امید برخلاف سال گذشته، این‌بار برای هر ۱۲ صندلی هیئت‌رئیسه برنامه دارد و به همین تعداد نامزد معرفی کرده است؛ آن‌طور که «بهرام پارسایی»، سخنگوی فراکسیون امید،  گفته، قرار است «محمدرضا عارف»، رئیس فراکسیون امید، برای صندلی ریاست معرفی شود. نواب رئیس هم همان‌هایی که هستند؛ یعنی «علی مطهری» و «مسعود پزشکیان». براین‌اساس «پروانه سلحشوری»، «سیدفرید موسوی» و «حسن لطفی» به‌عنوان کاندیداهای کارپرداز و «محمدعلی وکیلی»، «علی‌اصغر یوسف‌نژاد»، «عبدالکریم حسین‌زاده»، «علیرضا رحیمی»، «سیده‌حمیده زرآبادی» و «زهرا ساعی» به‌عنوان دبیرهای هیئت‌رئیسه. حضور سه زن و همچنین «حسین‌زاده» به‌عنوان نماینده نقده و اشنویه، همان سهمی است که فراکسیون امید برای اهل سنت و زنان در نظر گرفته بود. «محمدقسیم عثمانی»، دیگر نماینده اهل سنت، در انتخابات سال اول عضو هیئت‌رئیسه شده بود که در سال دوم مجلسی‌ها به او رأی ندادند.

«بهرام پارسایی» درباره اینکه آیا برای رأی‌آوردن این لیست مشکلی پیش نخواهد آمد، به «شرق» گفت: «اگر مشکلی باشد باید افرادی که با لیست امید وارد مجلس شدند و حالا حمایت نمی‌کنند پاسخ‌گو باشند».

او ادامه داد: «وزن فراکسیون امید فلان تعداد نیرو است که به اتفاق به این سه نفر برای ریاست و نواب رئیس رأی خواهند داد».

سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به جلسه صبح سه‌شنبه مجمع عمومی این فراکسیون ادامه داد: «رأیی که فراکسیون امید به طور مطلق به نواب رئیس، به‌خصوص آقای مطهری داد، پاسخ مشخصی است به افرادی که هر روز تیتر می‌زدند که فراکسیون امید می‌خواهد از مطهری بگذرد یا مطهری را فدا کند». او افزود: «اینها یا تخیلات آنهاست یا برنامه‌های پشت‌پرده است برای تقویت رقبای ما». او درباره اینکه اگر کار بر همین منوال پیش نرود و صندلی‌های امید از دست برود، گفت: «ما در حد توان حمایت کردیم و آن دیگر بازی سیاسی داخل صحن است که چه پیش بیاید، ولی فراکسیون امید قطعا کوتاهی نمی‌کند». پارسایی درباره اینکه چقدر برای رسیدن صندلی ریاست به عارف شانس قائل است گفت که «اگر هر سه فراکسیون پای صحبتی که کرده‌اند باشند؛ یعنی برای ریاست گزینه بدهند و تا آخر بایستند، احتمال موفقیت ما وجود دارد».

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.