پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: تعدادی از همکاران ما طرح سوال از وزیر را مطرح کرده اند؛ امروز زمزمه های استیضاح وزیر نیز شنیده می شد. چراکه به جز ماجرای اخیر، از قبل هم نسبت عملکرد وزیر آموزش و پرورش، نارضایتی های جدی وجود داشته است.

سلحشوری در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، درباره ماجرای تعرض به تعدادی از دانش آموزان پسر در تهران گفت: اطلاعاتی بیشتری از آنچه تا کنون منتشر شده ندارم. امروز مسئولان آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش آمده بودند و باید منتظر بمانیم تا توضیحات کامل را بشنویم.

ماجرا قطعا به زمانی بیش از یک ماه قبل بازمی‌گردد

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم درباره اینکه گفته می شود این ماجرا متعلق به دست کم یک ماه پیش بوده، گفت: قطعا این ماجرا، متعلق به زمانی بسیار بیشتر از یک ماه قبل بوده. چراکه در پروسه های روان درمانی، برای اتفاقات این گونه، زمان زیادی لازم است تا بچه ها بتوانند به حرف آمده و ماجرا را تعریف کنند. اما به هر حال این موضوع، در این زمان رسانه ای شده است. نمی دانیم، شاید نخواسته بودند آن را پیگیری کنند چراکه به هر حال این موضوعات در جامعه ما تابو به شمار می رود.

در این ماجرا هم نقش شبکه های اجتماعی مشخص شد

او در پاسخ به این سوال که چرا آموزش و پرورش همان زمان موضوع را پیگیری نکرده؟، گفت: به هر حال در این موضوع، هم جایگاه شبکه های اجتماعی که نقش دیده بان را دارند و متاسفانه بخشی از آن محدود شده، بیش از پیش مشخص شد.

دستور پیگیری وزیر، دیر صادر شد

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سوال که آیا دستور پیگیری موضوع توسط وزیر آموزش و پرورش بعد از رسانه ای شدن آن، دیر نیست؟، گفت: چرا، قطعا دیر است و باید همان زمان که از آن مطلع شدند، موضوع را پیگیری می کردند.

زمزمه های استیضاح هم وجود دارد

سلحشوری درباره تصمیم مجلس درباره برخورد با وزیر آموزش و پرورش گفت: تعدادی از همکاران ما طرح سوال از وزیر را مطرح کرده اند؛ امروز زمزمه های استیضاح وزیر نیز شنیده می شد. چراکه به جز ماجرای اخیر، از قبل هم نسبت عملکرد وزیر آموزش و پرورش، نارضایتی های جدی وجود داشته است.

آماری از آزار جنسی دانش آموزان در کشور نداریم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا آماری از آزار جنسی دانش آموزان در سطح کشور دارید؟، گفت: آماری نداریم. برخی چیزها در جامعه تابو محسوب می شود. بهترین راه این است که به خانواده ها و کسانی که مورد خشونت واقع می شوند، آموزش دهیم که ازگفتن و صحبت کردن نترسند. چرا که همین گفتن ها و رسانه ای شدن ها باعث می شود تا از تکرار اتفاقات جلوگیری شود.

چگونه این فرد از فیلترهای سخت گزینش آموزش و پرورش عبور کرده؟

سلحشوری درباره اظهارات مسئولان آموزش و پرورش که گفته بودند فرد متهم نیروی آزاد بوده که به عنوان معاون انضباطی انتخاب شده است، گفت: حتی اگر نیروی آزاد هم باشد، باید گزینش شوند. من خودم آموزش و پرورشی بوده ام؛ هرکسی نمی تواند وارد آن شود. باید دید چگونه توانسته اند چنین فردی را از این فیلترهای سخت عبور دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.