رویترز گزارش داد، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در پیامی در توئیتر اعلام کرد: دموکراسی تنها به معنای حمایت از توهین‌ها و دروغ‌ها نیست بلکه در نظر گرفتن و درک کردن نظرات و حساسیت‌های طرف‌ مقابل نیز است.

پس از انتشار تصویری از اردوغان با عنوان دیکتاتور در صفحه اول نشریه لو پوئن ترک‌های مقیم فرانسه اعتراض خود را اعلام کردند.

عمر چلیک، وزیر اتحادیه اروپا ترکیه نیز با انتقاد از موضع امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در این باره در پیامی در توئیتر نوشت: این نشریه فرانسوی جرایم ناشی از نفرت پراکنی را تقویت کرده و براساس تبلیغات سیاه به رئیس‌جمهور کشورمان حمله کرده است. با این حال شهروندان کشورمان در مناطق مختلف در فرانسه نسبت به اقدام این نشریه فرانسوی واکنش نشان دادند.

وی ادامه داد: تا چه زمانی جرایم ناشی از نفرت پراکنی به عنوان آزادی مطبوعات شناخته خواهد شد. آیا درست است که همین سخنرانی نفرت پراکنی و تبلیغات سیاه علیه ماکرون اعمال شود؟

روز سه شنبه نشریه فرانسوی لو پوئن اعلام کرد پس از اینکه در یکی از شماره‌های خود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را به عنوان دیکتاتور جلوه داده از سوی طرفداران وی مورد ارعاب و تهدید قرار گرفته است.

این مجله هفتگی در وب‌سایت خود اعلام کرد: بعد از یک هفته تهدید، ارعاب، تخریب و توهین و رفتارهای ضد انسانی در حال حاضر طرفداران اردوغان ما را در شبکه‌های اجتماعی مورد تهدید قرار دادند.

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه نیز در واکنش به این اتفاق با حمایت از این نشریه فرانسوی اعلام کرد: چنین رفتارهایی غیرقابل قبول است.

همچنین اسماعیل هاکی موسی، سفیر ترکیه در پاریس در نامه اعتراض آمیز به سردبیر این نشریه از این اقدام آنها انتقاد کرد.

وی در این نامه نوشت: شما نمی‌توانید چنین حمله خشونت آمیز نادری را علیه کشور ترکیه و رهبران آن داشته باشید.

این مقاله درباره اردوغان دارای هیچگونه نکته مثبتی درباره ترکیه و رئیس‌جمهور این کشور علی رغم توسعه‌های مثبت در حوزه‌های مختلف در کشور ندارد.

موسی این تصویر و محتوای آن را "چندش آور و حتی نفرت انگیز" اعلام کرد.

وی افزود: تحت حق ترکیه برای دفاع از خود، انتظار می رود که این نامه در شماره جدید این نشریه منتشر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.