این اتفاق در حالی می افتد که آمریکا اتهاماتی را در خصوص انتقال فناوری های پیشرفته از سوی چین و نقض حق مالکیت معنوی مطرح و سفیر چین در سازمان ملل نیز این اتهامات را تکذیب کرده است.

بر اساس گزارش های رسانه ای قرار است تا پایان ماه ژوئن امسال، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مقررات محدود کردن سرمایه گذاری چین در آن کشور را اعلام کند که با این حساب فشارهای تجاری و اقتصادی واشنگتن بر پکن باز هم افزایش خواهد یافت.

دولت آمریکا می گوید که محدودیت ها باعث خواهد شد تا چین نتواند به فناوری های پیشرفته صنعتی این کشور دست یافته و آنها را منتقل کند.

یکی از اصلی ترین علت های این اقدام این است که آمریکا با ممنوع و محدود کردن انتقال فناوری های صنعتی به چین از این کشور امتیاز بگیرد تا اجازه دهد شرکت های آمریکایی حضوری فعال تر و عادلانه تر در بازار چین داشته باشند.

مقررات کنترل صادرات و محدودیت سرمایه گذاری که آمریکا علیه چین تنظیم و تدوین کرده است به گزارش روزنامه هنگ کنگی ساوت چاینا تا پایان ماه آینده میلادی منتشر خواهد شد.

اگر این اقدام صورت گیرد می تواند ارزش تعرفه ای به میزان ۵۰ میلیارد دلار بر روی کالاهای وارداتی از چین داشته باشد و باعث شود تا یک بار دیگر آتش جنگ تجاری دو کشور شعله ور شود.

کاخ سفید می گوید آمریکا باید از منافع تجاری خود در برابر چین حراست کند و محدودیت برای سرمایه گذاری چین یکی از تلاش ها برای تحقق این هدف است.

در کنار این اتفاقات قرار است به گزارش خبرگزاری شینهوا چین، &#۳۹;ویلبر راس&#۳۹; وزیر بازرگانی آمریکا در راس هیاتی روزهای دوم تا چهارم ژوئن از چین دیدار کند اما جزییات گفت و گوها اعلام نشده است.

در نظر گرفتن محدودیت ها برای سرمایه گذاری چین و انتقال فناوری های صنعتی به این کشور کاملا در تضاد با توافقات اخیر طرفین و اظهارات&#۳۹; استیون منوچین&#۳۹; وزیر خزانه داری آمریکاست که گفته بود تعرفه ها بر روی واردات چین و بالعکس با موافقت دو کشور متوقف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.